شناسهٔ خبر: 125002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد؛

رفع تصرف از اراضی ملی در محدوده شهرک پیامبر اعظم بندرعباس

رفع تصرف بهمن ماه بندرعباس2 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از رفع تصرف ۴ هزار و ۷۲۰ مترمربع زمین‌ ملی و دولتی در در محدوده شهرک پیامبر اعظم شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی گفت: از ۲۵ قطعه اراضی ملی و دولتی به متراژ تقریبی۴ هزار و ۷۲۰ متر مربع و به ارزش ۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رفع تصرف شد.

وی افزود: همچنین ۳۹۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی محدوده شهرک پیامبر اعظم که شبانه توسط اشخاص سودجو قطعه بندی و گچ ریزی شده بود از دست متصرفان خارج شد.

این مقام مسئول با اعلام این خبر اظهار کرد: اراضی ذکر شده در روزهای گذشته با هجوم برخی افراد به شهرک پیامبر اعظم و تصرف زمین‌های خالی این محدوده از شهر بندرعباس که قالبا با کاربری آموزشی، فضای سبز و زمین های واگذار شده به سازمان ها تصرف شده بود، برابر دستور دادستانی بندرعباس در جهت اجرای حکم توسط یگان حفاظت اراضی راه وشهرسازی و با همکاری و همراهی دستگاه قضا، نیروی انتظامی و شهرداری بندرعباس شناسایی و با هماهنگی‌های قبلی و انجام مقدمات برخورد بسیار جدی انجام و از چنگ متصرفین خارج شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب دستگاه ها و نهادهای مختلف استان در زمینه رفع تصرف اراضی ملی افزود: مردم هرگونه گزارشات تصرفات اراضی ملی را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند تا اقدام لازم در این راستا انجام شود.