شناسهٔ خبر: 125036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه روستایی جنوب استان اعلام کرد؛

احداث و بهسازی بیش از ۱۴۶ کیلومتر محور فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان

آسفالت راه روستایی بشرویه چاهنو.jpg معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از آسفالت و بهسازی بیش از ۱۴۶ کیلومتر راه فرعی و روستایی در ۹ ماه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر،سعید بلوچی اظهار داشت:آسفالت و بهسازی این میزان از راه های فرعی و روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بی شک تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص های توسعه روستایی خواهد داشت.

وی افزود: از جمله اقدامات احداث راه فرعی و روستایی می توان به اجرای ۱۵۵ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی ۳۱۸ کیلومتر راه اشاره کرد.

بلوچی با اشاره به اهمیت راه های روستایی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه هر منطقه ادامه داد:با احداث و آسفالت بیش از ۱۴۶ کیلومتر راه تاکنون توسط حوزه معاونت فنی و راه روستایی این اداره کل ۱۷۸ هزار و ۶۱۸ خانوار در جنوب سیستان و بلوچستان از راه آسفالت مناسب بهره مند شدند.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد:احداث و آسفالت راه های روستایی و به تبع آن امکان و سهولت خدمات رسانی سایر ارگان ها باعث می شود اقتصاد روستاییان رونق بگیرد و مهم تر اینکه از مهاجرت این قشر زحمتکش به شهر ها جلوگیری می کند.