شناسهٔ خبر: 125038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه مسکن مطرح شد:

لزوم توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص تعداد طبقات همه سایت‌های نهضت ملی مسکن

البرز مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بر لزوم توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در طراحی کلیه سایتهای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز  در جلسه داخلی کارگروه مسکن بر لزوم توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در طراحی کلیه سایتهای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکید اخیر استاندار البرز در طراحی سایت های مسکن ملی جهت حفظ انسجام شهرکهای مسکونی، رعایت مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری را فصل مشترک اجرای کلیه پروژه های راه و شهرسازی خواند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان البرز در این جلسه به بیان موضوعاتی چون بررسی برخط آمار ثبتی های نهضت ملی، آمار پالایش شده، عملکرد اداره کل در تامین و تخصیص زمین با همکاری معاونت املاک و حقوقی با مجوز سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین بحث آماده سازی این اراضی پرداخت.

سیفی زمان مورد نیاز جهت آماده سازی و عملیات خاکی این زمین ها را ۱۰ ماه اعلام کرد.

در ادامه معاون املاک و حقوقی اداره کل؛ ساماندهی متقاضیان در اراضی نهضت ملی در قالب گروه ساخت با تنفس ۲ ساله و به صورت اقساطی را یکی از بهترین شیوه های اجرای این طرح خواند.

در این جلسه معاون مسکن و ساختمان تخصیص اراضی قوچ حصار شهرستان نظرآباد را با مساحت ۸/۱ هکتار جهت اجرای مسکن کارگری پیشنهاد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مصوب کرد که آماده سازی اراضی دارای کاربری مسکونی تخصیصی جهت اجرای طرح نهضت ملی، از محل اعتباری سازمان ملی زمین و مسکن انجام گیرد.

پرداخت به مسائل پیش روی سایتهای نهضت ملی از جمله سایت جنب پارک تندرستی، سایت شهرک ناز فردیس هر یک به مساحت ۱/۳ هکتار موسوم به پروژه الماس و ۴۵/۴ هکتار در قالب ۴ پروژه آلاله، ارکیده، نیلوفر و ارغوان از دیگر موارد موضوع بررسی بود.

در بخش بازآفرینی شهری داود موحد پور به ارائه گزارش عملکرد در خصوص تصمیمات و اقدامات نوسازی در قالب نهضت ملی در بافتهای هدف و ناکارآمد شهری همچون اراضی کلاک و جواد آباد پرداخت.

خالقی در خلال این جلسه بر لزوم تهیه برنامه های مدونی جهت اجرای مسکن جوانان در استان البرز که یکی از دغدغه های اصلی استاندار است، تاکید کرد و به معاون مسکن دستور داد با انتصاب دکتر امیر ردایی به عنوان مسئول رسیدگی به مدل های تامین مسکن جوانان ذیل قرارگاه مسکن استان در تامین منویات استاندار البرز اقدام کند.