شناسهٔ خبر: 125061 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

۷۴هزار تردد در راه‌های ارتباطی استان اردبیل ثبت شد

تردد وسایل نقلیه سنگین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از وجود مه‌گرفتگی در برخی محورهای ارتباطی استان اردبیل خبرداد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ هزار تردد در این راه‌ها ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل،کلیم‌الله وثوقی در بازدید از محور اردبیل-مشگین شهر با تشریح شرایط جوی راه‌های ورودی و خروجی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در برخی مسیرهای استان مه‌گرفتگی مقطعی وجود دارد اما تردد در تمام مسیرهای ارتباطی به صورت عادی و روان برقرار است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در مسیرهای اردبیل به آستارا ( محدوده آق چای)، گردنه اسالم به خلخال، در مسیر اردبیل به سمت مغان (محدوده سه راهی صحرا) مه‌گرفتگی گزارش شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل یادآورشد: در حال حاضر بارش در راه‌های ارتباطی استان وجود ندارد اما با توجه به پیش‌بینی هواشناسی احتمالا در ساعات آینده شاهد بارش در برخی محورها باشیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل همچنین از ثبت ۷۴ هزار تردد وسایط نقلیه در راه‌های ارتباطی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و ادامه داد: تردد ثبت شده در مسیر اردبیل- آستارا (رفت و برگشت) در محدوده فرودگاه اردبیل ۲۶ هزار تردد بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: در مسیر اردبیل به خلخال در محدوده پلیس راه آراللو هم تردد رفت و برگشت ثبت شده ۱۲ هزار مورد بوده است.

وی تردد ثبت شده در مسیرهای اردبیل- دشت مغان و اردبیل - نیر را به ترتیب ۱۷ هزار و ۱۹ هزار تردد ذکر کرد.

وثوقی همچنین با اشاره به تردد ثبت شده در مسیرهای خروجی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: میزان تردد ثبت شده در محدوده کجل در مسیر اردبیل سرچم سه هزار و ۵۰۰ مورد، در مسیر اصلاندوز به کلیبر ۳ هزار و ۲۰۰ تردد، در مسیر نمین – تونل حیران ۸ هزار تردد و مشگین‌شهر – اهر ۳ هزار تردد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ، میزان تردد در مسیرهای اسالم به خلخال و صائین هم به ترتیب یک هزار و ۲۰۰ و ۴هزار و ۲۰۰ ترددبرشمرد و از رانندگان خواست ضمن کسب اطلاع از وضعیت راه‌های کشور از مرکز مدیریت راه‌های کشور، حتما تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

گفتنی است :اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم این استان را به استان‌های مجاور متصل می‌کنند.