شناسهٔ خبر: 125068 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

نقش بانوان در پیشبرد اهداف و ماموریت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهود است

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اگر امروز خدمات سازمان مورد رضایت بخش عظیمی از جامعه قرار گرفته است، این امر به دلیل حضور گرانقدر بانوان این سازمان است و امیدوارم با ادامه خدمات ارزشمند بانوان و حمایت‌های سازمان، بیش از پیش باعث شکوفایی و درخشش سازمان شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مقام مادر و روز زن، برگزار شد با بیان این مطلب و ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت حضرت زهرا (س) و خیر مقدم به بازنشستگان حاضر در مراسم و تقدیر از تلاش های آنان در طول ۳۰ سال خدمت بی شائبه در سازمان اظهار داشت: در تلاشیم زحمات سازنده بازنشستگان در طول سنوات خدمتشان مورد توجه دستگاه های بازنشستگی قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که در طی سال‌های گذشته در خصوص تخصیص وام به بازنشستگان قدمی برداشته نشده است، اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری‌های دستگاه‌های بازنشستگی، گامی مثبت در جهت رضایت بازنشستگان برداشته شود .

امانی همچنین از زحمات خالصانه بانوان گرانقدر در سازمان علاوه بر مسئولیت مادری و همسرداری تقدیر و تشکر کرد و افزود: اگر امروز خدمات سازمان مورد رضایت بخشی عظیمی از جامعه قرار گرفته است بخاطر حضور گرانقدر بانوان این سازمان است و امیدوارم با ادامه خدمات ارزشمندشان و حمایت های سازمان بیش از پیش باعث شکوفایی و درخشش سازمان شوند.

بر اساس این گزارش سیده انسیه سید جوادی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان نیز ضمن تبریک روز زن و روز مادر به بانوان حاضر در جلسه توصیه کرد با تاسی از خانم فاطمه زهرا(س) نقشه راهی برای فرزندان خود داشته باشیم.

وی به عدالت جنسیتی، ارتقای شغلی همکاران بر اساس شایسته سالاری، شاداب سازی همکاران، ایجاد محیط شاد، سالم و امن در محیط کار و انتقال شادابی به خانه و خانواده تاکید کرد.

سید جوادی شادابی و ارتقای شغلی کارکنان تاکید و افزایش چهاربرابری ظرفیت ارتقای شغلی بانوان بر اساس شایسته سالاری را از رویکردهای وزیر راه و شهرسازی در حوزه بانوان برشمرد.

وی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جهت توجه ویژه به ارتقای شغلی کارکنان و داشتن مهارت ها و توانمندی های خوب و شایسته ای که دارند، تبریک گفت و از تلاش ها و فعالیت های امور بانوان سازمان در اجرای برنامه های خوب و کارآمد در حوزه بانوان تقدیر و تشکر کرد.

محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان نیز ضمن تبریک به بانوان سازمان خاطر نشان کرد : در حال حاضر ۱۱۰۰ نفر خانم در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ستاد و استان های کشور در رده های کارشناس، کارشناس مسئول، رئیس اداره، معاون و مدیر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در استان‌های بزرگ کشور از جمله استان خراسان رضوی، آذربایجان غربی ، خوزستان و هرمزگان در سمت های مدیریتی و معاون انجام وظیفه می کنند.

معاون برنامه ریزی اظهار داشت: اعضای هیات عامل معتقدند که توانمندی بر جنسیت اولی است و در بحث جایگاه پست های مدیریتی تفاوتی بین خانم ها و آقایان وجود ندارد.

وی گفت: توجه ویژه به ارتقای سطح معیشت و رفاه کارکنان در فرآیند پرداخت مطالبات و برقراری حقوق آنان را از نکات مهم و اولویت دار این حوزه عنوان کرد که به جد از سوی اعضای هیات عامل پیگیری و دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی سازمان نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا ( س) و الگوپذیری آن حضرت تأکید کرد و افزود: حضرت صدیقه طاهره (س) نه تنها الگوی زنان مسلمان است بلکه به استناد قرآن کریم خداوند آن حضرت را الگویی برای تمامی مردان قرار داده است و زنان و مردان مسلمان همواره باید آن حضرت را الگوی دینی و اخلاقی خود قرار دهند.

ناصری اظهار داشت: هر سخنی که پیامبر می گویند وحی و دستور الهی است جائی که می فرمایند: فاطمه پاره تن من است، میوه قلب من، روح من و ثمره عالم خلقت از آدم و جن و انس است.

وی گفت: محور حدیث کسا فاطمه زهراست،اگر فاطمه(س) این بهانه خلقت نبود نه علی (ع) و نه حضرت رسول(ص) خلق نمی شدند. وقتی خداوند فاطمه را خلق کرد ملائک به خاطر عظمت نور حضرت تعظیم کردند.

مشاور ریاست سازمان افزود: حضرت زهرا (س) در روی زمین فاطمه است زیرا شیعیان و پیروانش را از آتش جهنم دور می کند و در آسمان منصوره است زیرا در محشر پیروانش را یاری می کند.

وی افزود: هدیه ملکی و دنیوی حضرت فاطمه (س) به شیعیان فدک است و هدیه ملکوتی آن حضرت، تسبیحات حضرت زهرا (س) است که نماز با این تسبیحات مقبول درگاه الهی می شود و حوائج برآورده می‌شود.

در ادامه مراسم باعثی مشاور ریاست سازمان در امور بانوان، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه بانوان در یک سال اخیر پرداخت.

وی ایجاد بانک اطلاعات بانوان سازمان ، شناسایی ظرفیت‌های بانوان توانمند، ایجاد کمیته بانوان به صورت منطقه‌ای را از برنامه‌های آینده حوزه امور بانوان برشمرد.

باعثی ابراز امیدواری کرد با حمایت مدیران ارشد سازمان و همراهی همه بانوان بتوان از ظرفیت‌های موجود در سازمان برای پیشبرد فعالیت‌های این حوزه استفاده کرد.

وی افزود: بحث استفاده بیشتر از توانمندی بانوان در سطوح مختلف سازمان و سیاست‌های حمایت از مادران شاغل بویژه مادران دارای فرزند خردسال از درخواست‌ های کمیته امور بانوان این سازمان است.

باعثی با اشاره به این که در حال حاضر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بانوانی توانمند و پویا خدمت می‌کنند که در کنار مسئولیت خطیر خانوادگی، در حوزه کاری خود نیز نقش آفرینی می‌کنند، ابراز امیدواری کرد زمینه ارتقای بیش از پیش بانوان توانمند در آینده فراهم شود.

در ادامه مراسم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از بانوان فعال در اجرای پویش همراهان سفر ایمن اربعین در استان های خوزستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و لرستان تقدیر بعمل آمد.

بر اساس این خبر در این مراسم همچنین از رانندگان نمونه در بخش کالا، مسافر و ترانزیت و راهدار نمونه کشور تجلیل بعمل آمد.

در انتهای برنامه نیز از بانوان برگزیده ستادی و منتخبان مسابقه با اهدای لوح و هدایا تجلیل بعمل آمد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همچنین مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی ایام فاطمیه در این مراسم انجام و به انتخاب شدگان مسابقه هدایایی اهدا شد.