شناسهٔ خبر: 125081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش 26 درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از افزایش 26 درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: طی این مدت بیش از 85 میلیون و 249 هزار تردد وسایل نقلیه در 51 محور خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از 8 میلیون وسیله نقلیه وارد استان و بیش از 8 میلیون وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 30 درصد و 33 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهارکرد: همچنین تردد ورودی و خروجی خراسان شمالی در ماه گذشته به طور میانگین 31 درصد افزایش یافته و حدود 26 درصد تردد ورودی استان بیشتر از 2 روز ماندگاری در استان داشته است.

وی محور دارای بیشترین تردد ( بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) در دی ماه را چمن بید_جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و اسفراین_بجنورد (بجنورد) اعلام کرد و ادامه داد: محور دارای کمترین تردد ( بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) در این بازه زمانی مربوط به صفی آباد_گراتی و بالعکس و سنخواست_جاجرم و بالعکس است.

مشتری، محور دارای بیشترین سرعت متوسط را بجنورد_شیروان (سیساب)، شیروان_فاروج و بالعکس ذکر کرد و گفت: بیشترین تردد وسایل نقلیه از دیگر استان ها شامل خراسان رضوی (37 درصد)، گلستان (10 درصد) و تهران (8 درصد) است.    

به گفته وی 51 دستگاه تردد شمار، 25 دوربین نظارت تصویری و 30 سامانه ثبت تخلف در محورهای خراسان شمالی فعال است.