شناسهٔ خبر: 125083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی 9 ماه امسال صورت گرفت:

رسیدگی به 218 تخلف شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری خراسان شمالی

رسیدگی به تخلفات طی 9 ماه امسال 218 تخلف شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری خراسان شمالی در کمیسیون ماده رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده استان خراسان شمالی گفت: عمده ترین این تخلفات، صدور بارنامه صوری، عدم درج نرخ واقعی حمل، صدور بارنامه برای ناوگان دارای تناژ اضافه، عدم پرداخت کرایه رانندگان و صدور بارنامه و صورت وضعیت برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی است.

محمد مشتری افزود: طی این مدت  26 پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری تشکیل شد که از این تعداد برای  23 پرونده جریمه نقدی و یک مورد تذکر کتبی صادر و همچنین 2 پرونده برائت شد.

وی اظهارکرد: کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل استان به استناد ماده 12 آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: این کمیسیون مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری دارد و این شرکت ها موظفند طبق ماده 4 و 6 آیین نامه فوق از صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای رانندگان و ناوگان فاقد مدارک لازم و ناوگان تجهیزات ایمنی خودداری کنند.