شناسهٔ خبر: 125112 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

تحویل زمین به ۷ شرکت صنعتی برای ساخت مسکن بدون تسهیلات بانکی

محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تصویب ۷ شرکت صنعتی در دولت خبر داد که با دریافت زمین از سازمان ملی زمین و مسکن و بدون دریافت تسهیلات بانکی برای کارکنان خود به احداث مسکن اقدام خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت مای مسکن که صبح امروز به میزبانی سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به انجام بیش از ۴۰ سفر مدیران سازمان ملی زمین و مسکن به استان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی تغییرات و تصمیمات بر سرعت پیشروی طرح نهضت ملی مسکن اضافه کرد.

وی در سخنان خود با موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم را تامین مالی پروژه‌ها دانست و افزود: روش ‌هایی از جمله اعطای وام و تسهیلات، مشارکت، تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه(اوراق سلف موازی استاندارد) و تاسیس صندوق‌های زمین و مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: روش عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بازار سرمایه یا فروش متری زمین نیز در فرایند تصویب قرار دارد و به زودی اجرایی می‌شود. 

بلوردی توضیح داد: در روش مشارکت، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از واحدها سهم دولت می‌شود و در روش عرضه اوراق سلف حدود ۴۰ درصد از واحدها سهم دولت می‌شود و باقیمانده واحدها نیز عرضه عمومی خواهد شد و مردم به خرید آن‌ها می‌پردازند.

وی در ادامه به برخی اقدامات مهم رخ داده در سازمان ملی زمین و مسکن اشاره کرد که بسیار کارگشا و مهم بود و گفت: از جمله آن‌ها تدوین و ابلاغ شرح خدمات پیشنهادی و مطالعه پهنه بندی حرایم شهرها به ادارات کل استانی، ابلاغ شناسایی اراضی مستعد شهرک سازی است.

وی به موضوع تامین مسکن کارکنان شرکت‌های پیشران توسط خود شرکت‌ها اشاره کرد و توضیح داد: پیش نویس تفاهم‌نامه برای این روش آماده شده و اراضی در بسیاری از استان‌ها شناسایی شده تا با تحویل زمین به این شرکت‌ها و بدون وام و تسهیلات بانکی، به ساخت مسکن برای کارکنان خود بپردازند.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در این روش حدود ۷ شرکت صنعتی توسط دولت تصویب شده که از این روش استفاده کنند.

بلوردی در ادامه به عملکرد مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر پرداخت و گفت: بیش از ۲۰۹ هزار تفاهم‌نامه ۳ جانبه در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر منعقد شده که از این تعداد، ساخت حدود ۱۸۷ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۸۳ هزار واحد نیز با تعاونی‌ها قرارداد منعقد شده که حدود ۳۶۱ هزار واحد آن‌ها در حال اتمام است.
همچنین بیش از ۵۹۰ هزار واحد به صورت خود مالکی منعقد شده که ساخت حدود ۵۷۰ هزار واحد آن در حال اتمام است.

نظر شما