شناسهٔ خبر: 125127 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

توافق با مالکین بخش خصوصی برای تامین ۳۰۰ هکتار زمین در خراسان جنوبی

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اعلام اینکه مبلغ مالیات بر ارزش افزوده هر واحد نهضت ملی مسکن حدود ۶۰ میلیون تومان می‌شود، پیشنهاد داد مالیات بر ارزش افزوده در طرح نهضت ملی مسکن حذف شود یا مقدار آن کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی ساخت مسکن را موضوعی فرابخشی دانست و گفت: علاوه بر وزارت راه و شهرسازی سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مثل وزارت نیرو، شهرداری‌ها و ... نیز در این امر دخیل هستند و باید شهرداری‌ها را درگیر منافع این طرح نهضت ملی مسکن کنیم تا در صدور پروانه و سایر مراحل با رعایت حدود قانونی کمک کنند.

 داعی اولین نکته در طرح نهضت ملی مسکن را تامین زمین دانست و گفت: در استان خراسان جنوبی در ۳۰ شهر زمین برای واحدهای یک طبقه حیاط دار تامین شده است.

وی افزود: اولین مشکل در بخش تامین خدمات به ویژه آب است و وزارت نیرو باید به آن توجه کند.

داعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اگر در برخی استان‌ها زمین در حریم به اندازه نباشد، می‌توان با مالکین توافق کرد که اقدام بسیار خوبی است و در استان خراسان جنوبی تامین ۳۰۰ هکتار زمین با مالکین خصوصی مورد توافق قرار گرفته است و در سایر استان‌ها نیز پیشنهاد شده تا به اندازه مشخصی به استان تفویص شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای هر واحد طرح نهضت ملی مسکن حدود ۶۵ میلیون‌ تومان می‌شود، گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا با تصویب مجلس، مالیات بر ارزش افزوده در طرح نهضت ملی مسکن اخذ نشود یا میزان آن کمتر شود.

وی در پایان بر تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.