شناسهٔ خبر: 125143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت راهداران استان مرکزی رقم خورد؛

برفروبی ۶۸ هزار کیلومتر باند از راههای استان مرکزی در دی ماه سال جاری

مدیر کل راهداری استان مرکزی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به حجم بالای نزولات آسمانی و بارش برف در ابتدای زمستان امسال و به منظور پیشگیری از افزایش حوادث براثر برف و یخبندان، ۶۸ هزار کیلومتر باند از راه های استان مرکزی در دی ماه برف روبی شد و همچنین ۱۶ هزار تن مخلوط ماسه و نمک برای باز نگه داشتن راه ها و جلوگیری از یخ زدگی، در سطح راه ها پخش شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به افزایش بارندگی در استان مرکزی نسبت به سال گذشته و کاهش شدید دمای هوا و یخ زدگی سطح جاده‌ها، در دی ماه امسال، راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی،   ۶۸ هزار کیلومتر باند از راه های استان مرکزی را برف‌روبی کرده‌اند و به منظور باز نگه داشتن و جلوگیری از یخ زدگی جاده‌های استان،  ۱۶ هزار تن، مخلوط ماسه و نمک، در سطح راه ها پخش کرده ‌اند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: برای انجام عملیات راهداری زمستانی، ۳۸۰ نفر راننده و راهدار با استفاده از ۲۶۶ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین، در قالب ۵۴ اکیپ فعال بوده‌اند و  ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار هم با تجهیزات مناسب ، آمادگی لازم برای ارائه خدمات به کاربران جاده ای و مسافران را داشتند.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان بارندگی در دی ماه امسال و همچنین افزایش ۱۹ درصدی حجم سفر ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، راهداران استان مرکزی، تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی برای باز و ایمن نگاه داشتن جاده‌های استان داشته‌اند.

جهانی گفت: مردم عزیز میتوانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان مرکزی و ارائه پیشنهادات و انتقادات، با تلفن شبانه روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال چهار هزار و ۸۶۴ تماس مردمی درخصوص اطلاع از وضعیت راه‌ها و ارائه انتقادات و پیشنهادات با مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ثبت شده است.