شناسهٔ خبر: 125170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد:

شرکت ۶۹۶۱ نفر ازمهندسین و کاردان‌های فنی ساختمان استان در دوره های آموزشی طی سال ۱۴۰۱

گیلان- تشکیل جلسه توسعه مهندسی ومقررات ملی ساختمان مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان خواستار بازدید مداوم از ساختمانهای در دست احداث توسط کارشناسان شد و گفت: در صورت رویت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی و عدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان در جلسه ای با معاون توسعه مدیریت منابع ،همکاران اداره توسعه مهندسی ومقررات ملی وکنترل ساختمان و کارشناسان ماده ۳۵ با بیان اینکه تبعات عدم رعایت مقررات ملی ساختمان به جامعه باز می گردد و در این راستا مهندسان وظیفه خطیری بر عهده دارند تاکید کرد : کارشناسان ماده ۳۵ ضمن بازدید از ساختمانهای دردست احداث در صورت رویت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی و عدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام شود.

وی افزود: در صورت عدم اصلاح موارد تخلف، مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی گردند تا پایان کار برای آن ساختمانها صادر نشود.

رحمانی در ادامه گفت : صدور پروانه اشتغال بکار های حقیقی و حقوقی مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی در استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ صرفا از طریق سامانه سپامک وزارت راه و شهرسازی صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: همچنین از تاریخ ۲۲ آذرماه سالجاری، تمدید و ارتقاء تمامی پروانه ها نیز از سامانه مجوزها و سپس سامانه سپامک انجام می شود.

مدیرکل‌ راه وشهرسازی استان گیلان تصریح کرد: در این راستا تا کنون ۶۶۸ پروانه اشتغال بکار حقیقی و حقوقی صادرگردیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تمدید پروانه اشتغال بکار مهندسی، کاردانی و مهندسانی که متقاضی دریافت صلاحیت اجرا می باشند و همچنین برای ارتقاء پروانه اشتغال بکار کلیه مهندسان و کاردان های فنی هفت رشته ساختمان، سپری کردن دوره های آموزشی الزامیست که دراین راستا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشگاه گیلان دوره های مورد نیاز بصورت مجازی توسط اساتید دارای پروانه اشتغال آموزش برگزار و با آزمون حضوری و صدور گواهینامه الکترونیکی انجام می شود.

رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان گیلان در پایان گفت: در این راستا در سال جاری تا کنون ۲۴۹ دوره و طی آن ۶۹۶۱ نفر در این دوره ها شرکت کرده‌اند.