شناسهٔ خبر: 125208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان:

دی ماه امسال تردد بیش از یک میلیون و ۴۹۹ هزار وسیله نقلیه در راه‌های قزوین ثبت شد

تردد خودروها رییس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: سامانه های ترددشمار نصب شده در راه های این استان طی دی ماه امسال تردد یک میلیون و ۴۹۹هزار و ۳۸۴دستگاه وسیله نقلیه را به ثبت رسانده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیرحسین پورهاشمی گفت: بیشترین میزان تردد در ماه گذشته مربوط به دوم دی ماه و پرترددترین محور استان نیز آزادراه قزوین کرج با ۳میلیون و ۶۴۷ تردد در لاین رفت و برگشت بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از یکم تا ۳۰ دی ماه ۲میلیون و ۸۲۴هزار و ۸۴۲ پلاک خودرو در محورهای برون شهری قزوین رویت شده که از این پلاک ها حدود ۲میلیون و۴۱۴هزار و ۹۰۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

پورهاشمی ادامه داد: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که ۷درصد وسایل نقلیه بین ۳ تا ۷ روز در استان مانده اند.

وی در ادامه به ارائه آماری از اجرای طرح راهداری زمستانی طی دی ماه  پرداخت و گفت: به دنبال بارش برف در محورهای استان قزوین ۵ هزار و ۷۰۲ تن ماسه و نمک مصرف و ۱۹هزار و ۶۴۹باند کیلومتر برف روبی توسط راهداران انجام شد.

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین با معرفی سامانه ۱۴۱ برای استعلام وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها و همچنین سایر موضوعات مربوط به حمل و نقل جاده‌ای به صورت شبانه روزی افزود: در ماه گذشته ۴هزار و ۷۰۱ تماس تلفنی با این سامانه در استان قزوین برقرار شده است.