شناسهٔ خبر: 125264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر اعلام کرد:

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۲۶۳ کیلومتر از راه‌های خاکی و شنی شهرستان کوثر

لکه گیری و روکش آسفالت محور پلدشت - سد ارس - جلفا رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:۲۶۳ کیلومتر از راههای خاکی و شنی شهرستان کوثر در ۱۰ ماهه گذشته تیغ زنی،تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،جعفر بابائیان در بازدید از راههای روستایی این شهرستان با بیان اینکه تسطیح و هموارسازی راههای روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است گفت: راهداران در راههای روستایی ام آباد ، امیرآباد ، بنه خلخال رستم آباد  و فیروزآباد بطول ۶کیلومتر عملیات حمل ، پخش و تسطیح تراشه آسفالت انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت  ۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در راه روستایی شویر ، الو و محور کورائیم اجراشده تصریح کرد:۱۰۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه نیز در محور گیوی – خلخال انجام شده است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کوثردر ۱۰ ماهه گذشته لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۹۰۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده هزار و ۲۰۰ کیلومتر از حریم راههای شهرستان کوثر تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی شده است.

بابائیان حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان شد:با حضور ۹۴۰ نفر-روز گشت راهداری در محورها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راهها۳۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و۳۲ عدد از تابلوهای غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

وی از  نگهداری سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل ها در  ۷ نقطه بطور مستمر خبرداد و بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از کانالهای طرفین در محورهای مواصلاتی  شهرستان کوثر پاکسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثربا اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه  گذشته راهداران در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به مقدار ۱۰۰۵ نفر ساعت  به صورت دستی و با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه سنگهای سست را از ترانشه ها لق گیری کرده اند.

بابائیان پاکسازی ۲۶۰متر مکعب  شانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده ، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۴۵دهانه به حجم ۴۸۰متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۱۹۶ مورد، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و۶۰۰ عدد ازتابلو و علائم، شستشوی ۱۰هزارعدد علائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و۲۰۰عدد گاردریل در محورهای مواصلاتی و تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدداز چراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

وی اززمان بارش تاکنون از انجام ۴هزار و۲۵۰ کیلومتر باند برفروبی و هزار و۲۰۰ تن نمک پاشی برای بازگشایی محورهای اصلی، فرعی و روستایی خبرداد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر با بیان اینکه راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومتر نیزراه شوسه و خاکی است.