شناسهٔ خبر: 125273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷۹ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان دهه فجر بهره برداری و کلنگ زنی می شود

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: ۷۹پروژه عمرانی در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتباری بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان همزمان با ایام ا...دهه مبارک فجر در استان بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در ستاد خبری فجرگلستان گفت: این پروژه ها شامل ۷۱پروژه قابل افتتاح و بهره برداری و ۸ پروژه کلنگ زنی می شود.

به گفته وی، بهره برداری از زیرسازی و تعریض ۷ کیلومتر از محور آق قلا- بندرترکمن، احداث نمازخانه بین راهی محور خوش ییلاق، بهره برداری از سامانه های ITS شامل ۷سامانه نظارت تصویری جهت هوشمند سازی بخش حمل و نقل جاده ای و ۶دوربین مدار بسته در سطح راهدارخانه های استان از مهمترین پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری است.

مصدقی از احداث و تکمیل ۲۹/۶ کیلومتر روشنایی و ۲۴/۵ کیلومتر بهینه سازی شبکه روشنایی، روکش آسفالت و بهسازی راههای اصلی و فرعی و روستایی بطول ۵۱.۲۴ کیلومتر ، احداث و مرمت ۱۳دستگاه ابنیه فنی، خرید یک دستگاه گریدر و بهره برداری از دو مجتمع خدماتی رفاهی در بندرگز از دیگر پروژه های مهمی هستند که به بهره برداری می رسند.

وی ، پروژه تبادل غربی تقاطع غیرهمسطح کمربندی علی آبادکتول- فاضل آباد را یکی دیگر از پروژه های مهمی نام برد که با تکمیل مراحل نهایی آن، هم استانی ها نهایت تا پایان بهمن ماه از مزایای ترافیکی آن بهره مند خواهند شد.

مصدقی افزود: پروژه های کلنگ زنی نیز شامل آغاز عملیات اجرایی تکمیل پل ورودی شهر کلاله(پل میلاد)،تکمیل روشنایی محورهای علی آباد-دلند، آزادشهر-نوده خاندوزو بزرگراه-گرگان-علی آباد و تعریض و ایمن سازی آق آباد –حاجی قوشان –خط آلمان می شود.

همچنین، بهسازی و روکش کردکوی –درازنو-چمن ساور-شاهکوه-شاهرود، احداث انبار شن و نمک و ماشین آلات گرمابدشت و مجتمع خدماتی رفاهی فیروزی در بندرترکمن نیز در این ایام کلنگ زنی می شوند.