شناسهٔ خبر: 125284 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

بارش باران در استان‌های جنوبی کشور

0 کارشناس سازمان هواشناسی بارش باران در استان‌های جنوبی کشور و بارش پراکنده را در تهران پیش‌بینی کرد.همچنین از ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز،کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا هم در برخی نقاط از استان‌های کرمان،سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی تداوم پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که از بعداز ظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه  یکشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر سبب بارش برف و باران می‌شود و  فعالیت این سامانه سه شنبه در این نواحی تشدید خواهد شد. همچنین تا دو روز آینده  خلیج  فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران امروز با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی شده است، امشب تهران غبارآلود است و فردا غبار محلی خواهد داشت .

وی خاطر نشان کرد: از روز یکشنبه نیز تهران افزایش ابر خواهد داشت که در برخی ساعات با بارش‌های پراکنده و وزش بادهای شدید همراه است.

نقشینه با بیان اینکه دوشنبه هم برای تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود افزود: امروز بیشینه دمای تهران به ۴ درجه بالای صفر، فردا ۷درجه و  یکشنبه به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد و برای روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد.