شناسهٔ خبر: 125298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد

در تمامی طرح های عمرانی ، پدافند غیر عامل لحاظ شده است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در دومین جلسه کارگروه حمل و نقل و جابجایی شورای پدافند غیرعامل این استان عنوان نمود: در تمامی طرح های عمرانی ، پدافند غیر عامل لحاظ شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، حسن جهانیان در این جلسه ضمن قدردانی از همه مدیران و اعضاء کارگروه حمل و نقل و جابه جایی شورای پدافند غیرعامل استان به منظور تمامی تلاشها و اقدامات خود در این بخش ، از مازندران به عنوان یک استان شاخص و خاص در سطح کشور در زمینه حمل و نقل یاد کرد و افزود: مازندران از جمله استانهایی است که در تمامی بخشهای حمل و نقل اعم از هوایی ـ ریلی ـ جاده ای و دریایی صاحب امتیاز بوده، از این رو شرایط زیرساخت پدافند غیر عامل در این استان دارای اهمیت و ویژگی خاص می باشد.
وی تصریح کرد: وجود منابع طبیعی در این استان اعم از دریا ـ جنگل ـ دشت و ... و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیک از جمله مواردی است که ارزش و اهمیت کارگروه مذکور را در مازندران در جایگاهی خاص و مهم قرار می دهد.
جهانیان از محورهای شریانی مازندران به عنوان شاه رگهای حیاتی حمل و نقل جاده ای در کشور یاد کرد و اظهار داشت : سه محور مهم هراز ـ سوادکوه ـ کندوان که به عنوان محورهای ارتباطی استان با پایتخت هستند با توجه به توپوگرافی منطقه دارای شرایط خاص و منحصر به فردی بوده که در این کارگروه به آنها نگاه ویژه ای شده است. وجود تونل و پلهای بزرگ و همچنین گردنه های کوهستانی از جمله مواردی هستند که زیرساختهای پدافند غیر عامل را در این محورها از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.
رئیس کارگروه حمل و نقل و جابجایی پدافند غیر عامل استان از پدافند غیر عامل به عنوان یکی از موارد در تصویب پروژه های ملی در سطح استان یاد کرد و افزود: امروزه به غیر از مقوله زیست محیطی بحث پدافند غیر عامل نیز به عنوان یک عنصر حیاتی در تصویب پروژه های حمل و نقلی نقش بسیار مهمی ایفاء می نماید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه عنوان نمود: اصلی ترین ماموریت این کارگروه تهیه و اجرای سند جامع انتظار بوده که با تلاش تمامی اعضا ، در حال حاضر مازندران پیشرو در تهیه سند مذکور در سطج کشور می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه از امنیت و آسایش به عنوان یک نعمت یاد کرد و اظهار داشت : با توجه به وجود ناامنی و درگیری های متعدد در کشورهای همسایه ، ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و تدابیر عالمانه ایشان و همچنین ولایت مداری مردم شریف کشور در امنیت کامل بوده ، از این رو اجرایی نمودن برنامه ها و اهداف پدافند غیر عامل نیز می تواندگامی ارزنده و محکم در جهت تثبیت و اقتدار امنیت کشور شود.  
وی در خاتمه اظهار داشت :کارگروه حمل و نقل و جابه جایی شورای پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اصلی ترین کارگروه های این حوزه در سطح استان به شمار رفته ، چراکه تمامی اقدامات اجرایی این کارگروه به عنوان شاخص ترین برنامه های پدافند غیرعامل استان محسوب می گردد. گفتنی است دومین جلسه کارگروه حمل و نقل و جابجایی شورای پدافند غیرعامل استان مازندران با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران و تمامی اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران برگزار گردید.