شناسهٔ خبر: 125299 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خبر داد؛

جابجایی بیش از ۹۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی منطقه شمال۲

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از جابجایی بیش از ۹۵۰ هزار نفر از راه‌آهن این منطقه طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه‌آهن منطقه شمال۲، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ ضمن اشاره به رشد چشمگیر جابجایی مسافر در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۹۵۷ هزار و ۲۷۰ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی شمال۲ جابجا شده‌اند که این رقم نسبت به عدد ۷۱۶ هزار و ۹۰۵ نفر در مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴  درصدی داشته است.

وی آمارها را گویای استقبال روزافزون مردم به استفاده از قطار دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه بدلیل امنیت و سهولتی که قطار برای مسافرین فراهم می‌کند بسیاری از افراد تمایل دارند قطار را برای سفر خود برگزینند و هدف ما نیز جلب رضایت و بهبود و توسعه خدمات برای این عزیزان است.

ولدی در ادامه افزود: با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این اداره کل تردد کرده‌اند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در ده ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۱۸ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ همچنین به عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار اشاره‌ کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از ۹۴۷ هزار تن کالا بارگیری و ۱ میلیون و ۴۵۵ هزار تن تخلیه شده است که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.