شناسهٔ خبر: 125358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

تهیه، تعمیر و نصب ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای استان اردبیل

تابلو و علائم برای ایمن سازی شهرستان اشنویه معاون راهداری استان اردبیل گفت:در جهت آگاهی دهی به رانندگان ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای استان اردبیل تهیه،تعمیر و نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محور اردبیل – سرچم بابیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته باهدف ملزم کردن رانندگان به رعایت قوانین راهور در جاده ۸ هزار عدد تابلوی الزامی راهها در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب شده  گفت: درمدت یاد شده هزار و۶۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،مجازی و آسفالتی نیزدر جاده های استان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۲هزار و۶۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران اصلاح و رفع شده تصریح کرد:در این مدت در دماغه ها ونقاط پربرخورد استان ۷ هزار عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در مدت یاد شده اصلاح ۲۷۲ هزار مترمربع از شیب شیروانی راهها را توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد:در این مدت راهداران در دماغه های پربرخورد ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

هاشمی از تسطیح ۸هزار و۶۰۰ کیلومتر ازحریم راههای استان در ۱۰ ماهه گذشته خبرداد و خاطر نشان شد:در مدت یاد شده ۳۱۸ عدد از رمپ های ورودی و خروجی استان ایمن سازی شده است.

وی در جهت ارتقای ایمنی راهها،خط کشی بیش از هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد:در۱۰ ماهه گذشته ۴۷۵ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز توسط راهداران انسداد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل نصب ۴ هزار عدد حفاظ در پرتگاهها،آبروها و رفوژ میانی،ارتقای هزار و۵۰۰ متر نیوجرسی مفصلی،تعمیر ۴هزار عدد از گاردریل های آسیب دیده،شستشوی ۱۱۶هزار عدد از علائم،مونتاژ واصلاح ۶ هزار عدد تابلوی انتظامی،ایجاد ۶نقطه روشنایی،رنگ آمیزی ۳هزار و۸۰۰ عدد از پایه تابلو وعلائم و تهیه ونصب ۱۷ عدد از چراغ های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

هاشمی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته راهداران بطور مستمر از ۱۸۵ کیلومتر از روشنایی موجودراه و تونل نگهداری کرده اند افزود:در این مدت ۲هزار و۷۰۰ عدد بازتاب ایمنی در راههای استان نصب شده است.