شناسهٔ خبر: 125372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون‌فنی و راههای روستایی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ثبت نزدیک‌ به ۶۰ هزار تخلف جاده‌ای در محور مواصلاتی استان آذربایجان غربی

تردد شمار آذربایجان غربی معاون‌فنی و راههای روستایی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ثبت نزدیک‌ به ۶۰ هزار تخلف جاده ای در محور مواصلاتی استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جعفر صادقی پور معاون ‌فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : در حال حاضر ۴۱ سامانه ثبت تخلفات جاده ای در محورهای ارتباطی استان فعال بوده که طی ۱۰ ماهه گذشته تردد بالغ بر ۶۰ میلیون تردد وسیله نقلیه از جاده های استان را ثبت کرده است که از این میزان تردد در حدود ۶۰ هزار تردد متخلف شناسایی شد.

صادقی پور با اشاره به کارکرد سیستم های ثبت تخلف جاده ای اظهار کرد: کلیه پلاک خودرو های توسط این سامانه عکاسی شده و خودروی دارای هریک از تخلفات سرعت یا سبقت غیرمجاز به مرکز پلیس راه برای صدور جریمه ارسال می شود .

 وی با بیان اینکه دستگاههای تردد شمار بعنوان یکی از ابزارهای مهم هوشمند حمل و نقل جاده ای به شمار می رود، ادامه داد: امسال تعداد دستگاه‌های تردد شمار استان به ۱۰۸ دستگاه رسیده است که این سامانه از طریق حلقه های مغناطیسی کار گذاری شده در جاده اطلاعاتی از قبیل تعداد خودرو های عبوری ، میانگین سرعت و کلاس خودروهای عبوری را بصورت برخط ارائه می‌کند که از طریق سامانه SANET قابل دریافت است.