شناسهٔ خبر: 125388 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نخستین دقایق بامداد امروز انجام شد

دستور وزیر راه و شهرسازی برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان خوی

وزیر _ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی طی تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن کسب اطلاع از آخرین وضعیت زلزله خوی ، دستورات لازم را برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش  شامگاه روز گذشته ساعتی پس از وقوع  زلزله ۵.۹ ریشتری خوی ، در تماس تلفنی با  حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی  استان آذربایجان غربی، ضمن جویا شدن از آخرین وضعیت موجود در این استان، دستورات لازم برای بسیج تمامی امکانات  به منظور امداد رسانی و کمک به زلزله زدگان را صادر کرد.

فرودگاه خوی عملیاتی و آماده پذیرش پروازها شد

بنابر این گزارش در پی وقوع زلزله بلافاصله فرودگاه خوی عملیاتی و آماده پذیرش پروازها شد.

این زمین لرزه در ساعت  ۲۱:۴۴:۴۴ در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ و عمق زمین‌لرزه ۷ کیلومتری و در ۶ کیلومتری خوی رخ داده است.

کانون این زلزله در ۱۱۷ کیلومتری ارومیه و ۱۳۴ کیلومتری شهر تبریز است.

باز بودن کلیه راه‌های ارتباطی شهرستان خوی

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی با بررسی‌های فوریِ وضعیتِ محورهای ارتباطی این شهرستان مشخص شد هیچ آسیبی به راه و ابنیه فنی وارد نشده است و مشکلی برای اعزام خودروهای امدادی وجود ندارد.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در محورهای ارتباطی شهرستان خوی اضافه کرد: راهداران در محورها مستقر هستند و تعدادی نیروی کمکی نیز از شهرستان های اطراف برای افزایش اکیپ های برفروبی و نمک پاشی در راستای تسهیل تردد جاده ای اعزام شدند.