شناسهٔ خبر: 12541 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آمادگی کامل و سریع انتقال پیکر جانباختگان را داریم / تا ۲۶ مهر کلیه حجاج به کشور بازمی‌گردند

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمادگی کامل داریم پروازها را افزایش دهیم اما فرودگاه جده و مدینه در این ایام شلوغ است، گفت: اگر شرایط سریعا فراهم شود پیکر جانباختگان را سریعتر به کشور برمی‌گردانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در گفت‌وگوی تلفنی در برنامه تیتر امشب به تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشت حجاج به کشور پرداخت و گفت: از حدود ۶۴ هزار نفر حجاجی که در عربستان داریم با ۲۱۸ پرواز از فرودگاه جده و مدینه به ندرت وارد ایران می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۵۷۰ نفر از حاجیان وارد ایران شدند و باقی در حال ورود به ایران هستند و در این زمینه با مشکل جدی روبرو نیستیم ما آمادگی داریم پروازهای خود را افزایش دهیم اما به دلیل آنکه فرودگاه جده و مدینه در عربستان در ایام حج شلوغ است، تا کنون موفق به افزایش پروازهای خود نشدیم اما امیدواریم این امر زودتر صورت بگیرد و حجاج را زودتر به ایران برگردانیم.

آخوندی تصریح کرد: تدابیر لازم برای بازگشت پیکر جاج به ایران فراهم شده است و منتظریم تا مجوز لازم صادر شود و هوایپیماهای ایران چند ساعت بعد در فرودگاه جده حاضرشوند و پیکرهای پاک جانباختگان را به ایران منتقل کنیم .

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروسه انتقال حجاج تاچه زمانی ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: برنامه‌‌ای که ما داریم و با دولت عربستان سعودی هماهنگ کردیم پروسه بازگشت انتقال حجاج تا ۲۶ مهر خواهد بود.

آخوندی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پروازهای مدینه دوم از فرودگاه جده انجام می‌شود یا مدینه ،تصریح کرد: پروازهای مدینه دوم از مدینه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما