شناسهٔ خبر: 125413 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی اعلام کرد؛

بارش برف و باران در مناطق زلزله زده خوی/آماده باش ۲ ایستگاه‌ هواشناسی در فرودگاه‌های خوی و ارومیه

سیمائی مدیر کل اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی از صدور هشدار سطح نارنجی برای بارش برف و باران در شهرستان خوی خبر داد و گفت: دو ایستگاه‌ هواشناسی فرودگاهی ارومیه و خوی در حالت آماده باش قرار دارند تا پیش‌بینی شرایط جوی برای پروازهای اضطراری را انجام دهند.

اسماعیل سیمائی مدیر کل اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ضمن حضور در شهرستان خوی و بازدید از مناطق زلزله زده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت جوی و آب و هوای منطقه زلزله زده شهرستان خوی اظهار کرد: پیش از این برای فعالیت سامانه بارشی در استان آذربایجان غربی از روز شنبه تا اواخر روز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر شده بود و شدت بارش‌ها تا حدی بود که مدارس شهرستان سردشت امروز تعطیل شد.

مدیر کل اداره هواشناسی آذربایجان غربی گفت: برای روز دوشنبه و سه شنبه نیز هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش برف و باران در استان آذربایجان غربی صادر خواهد شد و بارش‌ها در تمام مناطق استان از امروز آغاز شده است.

وی افزود: اوج بارندگی‌ها در مناطق غربی و جنوب غربی است و تا حدودی مرکز استان و شهرستان خوی را هم در بر می‌گیرد که با توجه به برودت هوا بارش‌ها به شکل برف هم خواهد بود.

سیمائی با اشاره به انجام پیش‌بینی ویژه شرایط آب و هوایی برای مناطق زلزله زده شهرستان خوی گفت: اطلاعات آب و هوایی و هشدارهای مربوطه در اختیار مسئولان و سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره هواشناسی آذربایجان غربی تاکید کرد: دو ایستگاه‌ هواشناسی فرودگاهی در ارومیه و شهرستان خوی نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا اگر پروازهای اضطراری لازم بود آمادگی لازم را داشته باشند.

وی گفت: شهرستان خوی یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی را دارد و ایستگاه دیگری هم در فرودگاه مستقر است که بر اساس زلزله قبلی و زلزله دیشب دچار خسارات جزئی شده‌اند.