شناسهٔ خبر: 125426 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آب‌های خلیج فارس ناآرام می‌شود

دریای طوفانی سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید با سرعت ۴۶ نات معادل حدود ۸۷ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس به ۳.۵ متر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، منطقه اثر این شرایط طی دوشنبه تا چهارشنبه در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان، بوشهر و شرق خلیج فارس است. پیش بینی می شود ارتفاع امواج در ساحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل به ۲.۵ تا ۳.۵ متر برسد.

شرایط به گونه ای است که اثرات مخاطره آمیزی نظیر خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و با احتمال نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی انتظار می‌رود.

توصیه می‌شود تا زمان بهبود وضعیت جوی از هرگونه فعالیت‌های تفریحی در دریا، غواصی و شنا و همچنین فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل اجتناب شود.

علاوه بر این ضرورت اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی نیز وجود دارد. همچنین توصیه می شود تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت اتخاذ و تورهای صیادی برای جلوگیری از خسارت جمع آوری شود.