شناسهٔ خبر: 125459 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ اعلام کرد؛

بارگیری و تخلیه بیش از ۶۵٠ هزار تن بار از راه‌آهن قزوین/افزایش ۳۷ درصدی بارهای ریلی وارداتی و صادراتی

قطار باری مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از بارگیری و تخلیه بیش از ۶۵٠ هزار تن بار توسط راه‌آهن قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با یپش رو بودن ایام الله دهه فجر، صبح روز یکشنبه مورخ ١۴٠١/١١/٠٩ نشست خبری مشترکی با حضور مدیران استانی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در سالن جلسات اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین برگزار شد.

در این نشست غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ ابتدا به معرفی راه‌آهن قزوین پرداخت و قرارگیری آن را در مسیر ریلی کشورهای آذربایجان و ترکیه بسیار حائز اهمیت دانست.

وی گفت: با تکمیل کریدور جدید شمال-جنوب کشور و احداث مسیر ریلی رشت-انزلی و رشت-آستارا، ایستگاه راه‌آهن قزوین بدلیل موقعیت استراتژیک خود می‌تواند به عنوان هاب منطقه نقش آفرینی کند.

در ادامه ولدی به عملکرد اداره کل راه‌آهن شمال۲ در زمینه جابجایی بار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته قریب به ٨٠٠ هزار تن بار از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی در استان قزوین بارگیری و تخلیه شده است که این رقم در ده ماهه امسال بیش از ۶۵٠ هزار تن رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ در خصوص بارهای ریلی وارداتی و صادراتی نیز تصریح کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری قریب به ١١ هزار تن بار به صورت ریلی وارد یا صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ٣٧ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ولدی خاطر نشان کرد: در حوزه مسافر، با پیگیری‌های بعمل آمده و جهت پوشش سبد تقاضای همه افراد، امکان تهیه بلیط قطارهای سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره برای زائرین حرم مقدس امام رضا (ع) فراهم شده و ما شاهد استقبال خوب مسافرین از قطار هستیم بگونه‌ای که در ده ماهه امسال بیش از ٣٩٠ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٨ درصد افزایش داشته است.

وی به برخی از اقدامات اداره کل راه‌آهن شمال٢ در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته زیرگذر دو خطه «یانس آباد» و دیوار حریم «شریفیه» افتتاح و به بهره‌برداری رسید. امسال نیز نمای ورودی ایستگاه قزوین بهسازی شده و در ایام اللّه دهه فجر، پروژه آسانسور سکوی دوم بهره‌برداری خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پل‌برقی سکوی دوم ایستگاه راه‌آهن قزوین نیز اخیرا آغاز شده و انتظار می‌رود این پروژه در سال آینده تکمیل شود.