شناسهٔ خبر: 125511 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سالجاری رقم خورد؛

ترانزیت نزدیک به ۸ هزار خودرو از بندر شهید باهنر

واردات خودرو مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان ترانزیت خودرو از بندر شهید باهنر طی ۱۰ ماهه سال جاری را هفت هزار و ۹۳۱ خودرو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به تزانریت هفت هزار و ۹۳۱ خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه اظهارداشت: در این بازه زمانی شاهد جهش چشمگیر ترانزیت خودرو از طریق بندر شهید باهنر به کشورهای آسیای میانه هستیم که بازار رقابت در این عرصه را پررنگ کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خودرو، ۴۳ هزار و ۷۰۰ تن کالا نیز در بندر شهید باهنر ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به  قرارگیری بندر شهید باهنر در موقعیت جغرافیایی مناسب  خاطر نشان کرد : این امر مزیت  ترانزیتی قابل توجهی جهت گسترش حمل و نقل مطمئن ، ایمن و افزایش درآمدهای تجاری دریا محور ایجاد نموده است .

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، شایان ذکر است؛ علاوه بر خودرو های ترانزیتی در راستای هدف گذاری دولت مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو، یکم بهمن ماه سال جاری تعداد ۱۲۰ دستگاه خودرو وارداتی به وسیله دو فروند لندینگ کرافت از طریق این بندر وارد کشور شده است.