شناسهٔ خبر: 125544 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی خبر داد

رشد ۲۱۹ درصدی آسفالت معابر روستایی استان خوزستان

0 رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه آسفالت معابر روستایی در استان خوزستان در یک سال نخست دولت سیزدهم از ۶۰ کیلومتر به بیش از  ۱۸۰ کیلومتر  رسیده است  که درمجموع با ۲۱۹ درصد رشد همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نورایی به همراه نمایندگان سایر اعضای مجمع و همچنین جمعی از مدیران سازمان با حضور در استان خوزستان به بررسی آخرین وضعیت راه‌های استان پرداخته و در این خصوص مهمترین مسائل سازمان در این استان  را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان خوزستان بیان کرد: وضعیت راه‌های روستایی استان نسبت به میانگین کشوری از مطلوبیت بیشتری برخوردار است لذا در استان خوزستان هشتاد و شش درصد راه های روستایی آسفالت شده است که در میانگین کشوری این عدد به میزان هشتاد و دو درصد است لکن ضروری است با توجه به جایگاه استان خوزستان در تامین منابع مالی با برنامه ریزی دقیق برای اتمام این راه ها در خصوص روستاهای بالای بیست خانوار تا پایان دولت سیزدهم اقدام شود.

وی بر  بر اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای هیأت دولت و رسیدگی ویژه به منطقه کم برخوردار احمد فداله در توابع شهرستان دزفول با توجه به بودجه‌ای که دولت برای این منظور اختصاص داده است و استفاده از منابع مربوط به طرح‌های تملک در اختیار استان تاکید کرد.

نورایی با اشاره به اینکه سازمان راهداری در بحث نگهداری و راه‌اندازی ماشین آلات نیز اقدامات مهمی  انجام داده است تصریح کرد: توسعه آسفالت معابر روستایی در استان خوزستان در یک سال نخست دولت سیزدهم از شصت کیلومتر به بیش از  ۱۸۰ کیلومتر  رسیده است  که درمجموع با ۲۱۹ درصد رشد همراه بوده است.

در ادامه سفر رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی از نقطه صفر مرزی شلمچه و پایانه مرزی آن نیز بازدید و با مدیر این پایانه مرزی دیدار و نکاتی را متذکر شد.

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این مرز، اظهار داشت:  اجرای تأسیسات پروژه‌های مرزی، پاسگاه و .... برعهده سازمان راهداری است  در ایام اربعین حسینی (ع) شاهد حضور جمعیت گسترده ای در این مرز بوده لذا به‌جهت کاهش گرما و افزایش رفاه حال زوار گرامی، این سازمان اقدام به نصب سایبان‌های بزرگ در سرتاسر محدوده مرزی کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع، ۲.۷ میلیون نفر در طول سال از این مرز عبور می‌کنند که در حدود ۲.۵ میلیون نفر آن زوار اربعین حسینی (ع) هستند  و درواقع این مرز پس از مهران، شلوغ‌ترین مرز کشور از حیث تردد زوار عزیز  است.

 تیموری عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  که در این سفر حضور داشت ضمن بیان برنامه‌های سازمان در استان اظهار داشت: اعتبار استان خوزستان از محل منابع عمومی در خصوص ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۷.۷ درصد آن پرداخت شده است و مابقی هزینه‌های پروژه‌ها از محل منابع داخلی سازمان تأمین مالی شده است.

جولا نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان نیز به گزارشی از حوزه تحت اختیار خود داد و  بیان کرد: در این استان مجموع طول راه‌های استان ۱۸ هزار کیلومتر و مجموع پل‌های  نیز بیش از ۱۵ هزار عدد است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان به مسئله حمل مضاعف و فشار آن به جاده‌ها و مسیرها اشاره کرد و تصریح کرد: برای کاهش این مشکل نیاز به برنامه ریزی بوده و از طرفی با توجه به نیاز بهسازی مسیرها و راه‌های شریانی، به علت عدم کافی بودن اعتبارات این مهم با تاخیر مواجه شده است.

در پایان  نورایی ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل و نیروهای  زحمتکش سازمان در استان خوزستان، با تاکید بر حضور نیروهای جوان در مدیریت نسبت به مسئله الگوگیری کلی سازمان در بقیه استان‌ها در بحث بکارگیری نیروهای جوان مومن و متخصص و و بانوان تأکید کرد.