شناسهٔ خبر: 125549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی سفر رئیس جمهور به بهارستان انجام شد:

خیزش شهرستان بهارستان برای دور جدید بازآفرینی در کشور

باز آفرینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعامل و انسجام مسئولان و مردم بهارستان برای بازآفرینی ۱۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان و اعلام این شهر به عنوان شهر پایلوت بازآفرینی کشور به دلیل مساحت زیاد بافتهای فرسوده و سکونتگاهی، میزان بالای پلاکهای ریزدانه و وجود ۳۰ هزار بنای ناپایدار شهری گفت: از سرمایه گذاران می خواهیم از ظرفیت بسته های شهرسازانه در نوسازی بافتها نهایت بهره را ببرند.

آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی، فرماندار و شهرداران این شهرستان برگزار شد بر برگزاری منظم و ماهانه این جلسات تأکید کرد و گفت: اینکه از جمعیت ۷۵۰ هزار نفری بهارستان بیش از صد هزار نفر در بافتهای ناکارآمد زندگی می کنند مسئولیت خطیری برای مسئولان در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی دارد که باید با تعامل سازنده و مؤثر مسیر نوسازی بناهای ناپایدار فراهم شود.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری استان بر فعال شدن کارگروه ماده ۹ جهت رفع مشکلات زمین های قولنامه ای، وقفی و فاقد سند و به کار گیری ظرفیتهای بند کاف و دال تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تأکید کرد و گفت: بهارستان با قومیت های متنوعی که در آن زندگی می کنند یک ایران کوچک است، باید هر چه سریعتر برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در بافت ناپایدار این شهر فکر اساسی شود و برای تحقق این مسأله باید مسیر ستاد بازآفرینی شهرستان به درستی و با جزئیات طی شود.

آیینی ضمن ترسیم نقشه راه ستاد بازآفرینی برای اعضا ستاد بهارستان در جلسه دوم و نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و گروههای جهادی شهرستان نیز بر هموار شدن مسیر نوسازی و همیاری شهرداری ها در اخذ پروانه ساخت و کاهش زمان صدور پروانه تأکید کرد.

لازم به ذکر است ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان در پی سفر اخیر رئیس جمهوری به این شهر و پی گیری و حل و فصل مشکلات مردم این شهرستان تشکیل شد.

علاوه بر این در نشست هم اندیشی آموزه ها و تجریبات زلزله بم موضوعات ناپایداری بافت، لزوم کمک و ورود مردم، گروههای جهادی و سرمایه گذاران در موضوعات نوسازی بافتها نیز توسط سفیران بم تشریح شد.