شناسهٔ خبر: 125573 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیران صنعت هواییمایی هوانوردی؛

نخستین همایش مدیران آموزش صنعت هوانوردی برگزار شد

عکس نخستین همایش مدیران آموزش صنعت هوانوردی به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت و با حضور مدیران صنعت هواییمایی هوانوردی، با هدف توسعه، نیازسنجی، امکان‌سنجی، تدوین، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی دوشنبه دهم بهمن‌ماه سال جاری در محل مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور(دانشکده صنعت هواپیمایی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین همایش مدیران آموزش صنعت هوانوردی با هدف توسعه، نیازسنجی، امکان سنجی، تدوین، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی دوشنبه دهم بهمن‌ماه سال جاری در محل مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور برگزار شد.

۸۰ درصد بدنه مدیریتی  صنعت از دانش آموختگان دانشکده صنعت هواپیمایی هستند

اردوان کریم زاده رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ضمن خیر مقدم به مدعوین، به تاریخچه دانشکده و قدمت ۷۳ ساله آن در امر آموزش و تربیت نیروهای تخصصی اشاره کرد.

کریم‌زاده افزود: طبق برآوردهای انجام شده حدود ۶۰ درصد بدنه کارشناسی صنعت هواپیمایی و حدود ۸۰ درصد بدنه مدیریتی در حوزه های مختلف صنعت از دانش آموختگان این دانشکده هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش هایی بتواند ضمن ارتباط موثر با ارکان مختلف آموزشی صنعت هوانوردی گامی موثر در جهت توسعه آموزش به روزآوری و افزایش مهارت، بهره وری و توانمندی کارشناسان و متخصصین شاغل در صنعت هوانوردی برداشته شود.

 قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران 

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری اظهار کرد: زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری خوبی در دانشکده وجود دارد. برای مثال نرم افزاری آموزش مجازی در بستر مایکروسافت این ظرفیت و قابلیت را ایجاد کرد که در دوران همه گیری کرونا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اموزش های غیر حضوری را شروع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ و شروع ایام کرونا تا کنون طی قرارداد هایی با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و در بستر این نرم افزار حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر ساعت آموزش اجرا شده و این حاکی از این است که این یک بستر نرم افزاری مطمئن و امتحان پس داده برای آموزش مجازی است.

 رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی تأکید کرد: ما معتقدیم که وضعیت موجود با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و لازم است سطح تعاملات و ارتباطات با شرکت های مختلف و بازیگران اصلی صنعت هوانوردی گسترش یافته به طوریکه مرجع اصلی پاسخگویی به هرنیاز آموزشی، این دانشکده باشد.

طراحی و ساخت سیمولاتور سه بعدی برج مراقبت

کریم زاده با بیان اینکه ظرفیت های سخت افزاری خوبی نیز در دانشکده وجود دارد که می توان به پروژه طراحی و ساخت سیمولاتور سه بعدی برج مراقبت با شرکت صاشیراز اشاره‌کرد که ساخت سامانه در مراحل نهایی بوده و عملیات عمرانی و نصب این سامانه تا ۳ ای ۴ ماه آینده در دانشکده انجام می شود، وی ادامه داد: این سامانه پس از نصب و راه اندازی و بهره برداری ، نقش بسیار موثری درافزایش بازدهی و بهره وری آموزشی دانشجویان حوزه مراقبت پرواز خواهد داشت و به اذعان کارشناسان این حوزه یک سیمیلاتور قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

این شبیه ساز علاوه بر استفاده در آموزش‌های آکادمیک، امکان سرویس دهی به مجموعه‌های مرتبط در بیرون از دانشکده را دارد.

اخذ مجوز مرکز رشد و نوآوری هوایی 

به گفته کریم زاده تجهیزات بروازی در حوزه رشته تعمیر و نگهداری نیز خریداری شده است که از جمله آن‌ها  تجهیزات آموزشی تست های غیرمخرب و مخرب و تونل باد تحقیقاتی را می‌توان نام برد.

در این حوزه تجهیزات دیگری نیز در دستور خرید در سال‌جاری و در سال آتی وجود دارد.

همچنین در حوزه پژوهش‌های کاربردی، مجوز مرکز رشد و نوآوری هوایی اخذ شده است و در مرحله تجهیز و استقرار استارتاپ ها هستیم که پیش بینی می شود از ۳ الی ۴ ماه آینده استقرار استارتاپ‌ها شروع ‌شود.

ایجاد و حفظ یک شبکه ارتباط ساختارمند با محوریت دانشکده و با ارکان مختلف صنعت در حوزه آموزش و پژوهش

او همچنین با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی از اساتید مجرب و با تأکید بر تعریف پروژه‌های مشترک و به‌روز به ویژه در حوزه تعمیر و نگهداری آموزش گفت: می‌توانیم پروژه های کاربردی مانند روش‌های پیشرفته و نوین تعمیر و نگهداری، پایش وضعیت و عیب‌یابی و تحلیل خرابی و... را فراخور نیاز و با همکاری صنعت تعریف و اجرا کنیم.

در مجموع هدف ما ایجاد و حفظ یک شبکه ارتباط ساختارمند با محوریت دانشکده و با ارکان مختلف صنعت در حوزه آموزش و پژوهش کاربردی است.

در بخش بعدی همایش جواد پرستاری معاون آموزشی دانشکده صنعت هواپیمایی به مسیر حرکت صنایع در ایران از منظر آموزش و نیروی انسانی متخصص پرداخت و گام های موثر در فرآیند مدیریت آموزشی استاندارد را تشریح کرد.

برگزاری دوره مدیریت فرودگاهی AMPAP با همکاری شرکت فرودگاه‌ها

همچنین فرهاد حنفیان مدیر گروه دوره‌های تخصصی و کوتاه مدت به سابقه‌ی تشکیل شورای پژوهش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تیم ترکیبی از شرکت و دانشکده، تدوین و اجرای دوره‌های جدیدHLO,، معلم خلبانی پهباد، اطفا حریق با هلی کوپتر، برگزاری دوره مدیریت فرودگاهی AMPAP با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ACI, برگزاری آزمون های rating الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اشاره کرد.

گفتنی است ضریب نفوذ فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت هواپیمایی قابل توجه است به گونه ای که طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری، تقریباً همه کنترلرهای بخش های غیرنظامی، اکثریت کارشناسان حوزه عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان بخش تعمیراتی در حوزه هواپیماهای تجاری از فارغ التحصیلان دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری هستند.