شناسهٔ خبر: 125580 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملکرد ۱۰ ماهه بنادر استان بوشهر تشریح شد؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان به ۴۹ میلیون و ۶۹۱ هزار تن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۷ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی هشت میلیون و ۴۹۳ هزار تن و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ۴۱ میلیون و ۱۹۷ هزار تن گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین در مدت ۱۰ ماهه ۱۹۲ هزار و ۹۷۴ تی.ایی.یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه وبارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۷ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به پروژه های احداثی در عمده بنادر استان بوشهر پیش بینی می شود روند صعودی تخلیه و بارگیری در بنادر استان رشد شتابان تری به خود گیرد.

شکیبی نسب گفت: در مدت ۱۰ ماهه همچنین ۶ هزار و ۴۰۸ شناور به بنادر استان بوشهر ورود داشتند که در شاخص شناورهای بالای هزارتن رشد ۱۲ درصدی در بنادر استان بوشهر گزارش شده است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته همچنین ۶ هزار و ۳۸۴ شناور از بنادر استان بوشهر خروج کردند که در آمار شناورهای بالای هزار تن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی محقق  شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در شاخص جابجایی مسافر نیز در ۱۰ ماهه ۲۱۰ هزار و ۱۲۰ مسافر بین بنادر استان بوشهر جابجا شدند که این میزان رشد ۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.