شناسهٔ خبر: 125618 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

ایران کشوری امن برای تردد کالا است

عادل ادریس مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کریدورها براساس اقتصادی بودن مسیرهای حمل و نقل تعریف می‌شوند، گفت: از مهمترین عوامل موثر بر اقتصادی بودن کریدورها کاهش قیمت تمام شده، زمان ارائه خدمات، ایمنی کار و امنیت آنها است که ایران از نظر امنیت، امن‌ترین کشور برای تردد کالا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ عادل دریس مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان براساس اصل ابلاغی ۴۴ قانون اساسی عمده عملیات بندری خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، اظهار داشت: نظارت و بررسی بر کیفیت ارائه خدمات به صورت مستمر در اولویت برنامه‌های امور بندری بوده و در جلسات کارشناسی این موارد را بررسی می‌کند.

وی افزود: در همین راستا همایش سه روزه تخصصی ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بندری در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با هدف ارتقا کیفیت ارائه خدمات بندری با استفاده از نظارت مستمر بر اپراتورهای بخش خصوصی، جذب صاحبان کالا در کریدور شمال به جنوب و اثرگذاری در قیمت تمام شده کالا برگزار شده بود.

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اگر به این هدف در گردهمایی برسیم، می توان در جذب بیشتر کالا موفق عمل کرد، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفی بنادر از تمامی ناظران بندری که در بنادر شمال و جنوب فعال کشور دعوت کردیم تا از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در تجهیزات، ارتقای کیفی خدمات به مشتریان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

دریس با اشاره به به فرصت‌های فراهم شده از سوی کشورهای همسایه برای جذب کالا، تصریح کرد: این فرصت‌ها لزوم بازنگری در کیفیت ارائه خدمات و شاخص هایی که می‌تواند نحوه خدمات ارائه شده از نظر زمانی را اندازه گیری کند، تاکید دارد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، وی ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی از این قبیل سازمان بنادر و دریانوردی می تواند بر قیمت تمام شده کالا از طریق افزایش بهره‌وری خدمات به صاحبان خطوط اثر گذار باشد که درصورت تحقق این امر سازمان بنادر و دریانوردی قادر خواهد بود با حداقل زمان، خدمات خوبی ارائه کند و صاحبان کالا رغبت بیشتری برای مراجعه به بنادر خدمات دهنده خواهند داشت.

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشوری امن برای تردد کالا داریم، افزود: جمهوری اسلامی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد اما برای اینکه صاحبان کالا را از طریق اقتصادی کردن این مسیر جذب کنیم باید بتوانیم خدمات خوبی را از طریق بنادر ارائه کنیم.