شناسهٔ خبر: 125654 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اعلام آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور ؛

۴۳۱ محور درگیر برف است

بهرامی نیا مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ۴۳۱ محور درگیر برف است گفت : در بازه زمانی ۹ تا ۱۰ بهمن ماه سال‌جاری، انجام ۴۹ هزار و ۶۶۳ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی کشور با استفاده از ۲۰۰۱ دستگاه ماشین آلات راهداری تجمیعی از اقدامات این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام عباس بهرامی نیا مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت:  در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، لرستان، تهران، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه در جریان است، همچنین در برخی از محورهای استان های ایلام، خراسان رضوی و گیلان بارش باران ادامه دارد.

مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص محدودیت های تردد بیان داشت: محور قدیم خرم آباد- پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد-پل زال و محور خرم آباد-کوهدشت انجام می شود.

بهرامی نیا محورهای ریگان- ایرانشهررا به دلیل تخریب بر اثر سیل از محورهای مسدود شریانی اعلام کرد و افزود: هم اکنون محور کوهرنگ- مسجد سلیمان مسدود و محورهای پونل-خلخال- اردبیل نیز به دلیل بارش برف و یخبندان مسدود است.

مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: محورهای لاسم-ارجمند و وازک-بلده در استان مازندران، سروآباد-پاوه در استان کردستان ، سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویر احمد، گنجنامه-تویسرکان در استان همدان و محور جدید هشتگرد-طالقان در استان البرز از محورهای دارای انسداد فصلی است.

بهرامی نیا با اعلام این‌که تعداد محورهای شریانی درگیر بارش برف در کشور ۴۳۱ محوراست، افزود: در بازه زمانی ۹ تا ۱۰ بهمن ماه سال‌جاری، انجام ۴۹ هزار و ۶۶۳ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی کشور با استفاده از ۲۰۰۱ دستگاه ماشین آلات راهداری تجمیعی از اقدامات این حوزه است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی تعداد نیروهای راهداری درگیر در این عملیات را ۳ هزار و ۳۴۵ نفر در روز و میزان مصالح راهداری زمستانی مصرف شده را ۱۰هزار و ۳۰۸ تن اعلام کرد.