شناسهٔ خبر: 125655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد؛

گردنه ژالانه در محور سروآباد - پاوه بازگشایی شد

۱۴ هزار کیلومتر محور ارتباطی در چهارمحال و بختیاری برف‌روبی شدشهرکرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: گردنه ژالانه واقع در محور ارتباطی سروآباد به پاوه که دوشنبه شب به دلیل بارش سنگین برف و کولاک بسته شد، بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه وشهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: عملیات بازگشایی گردنه ژالانه با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید در این مسیر تا صبح امروز سه شنبه به تعویق افتاد و شب گذشته تردد در این مسیر ممنوع اعلام شد.

وی با بیان اینکه صبح امروز با تلاش راهداران، این محور بازگشایی و ایمن‌سازی شد.افزود: از رانندگان درخواست می‌شود بدون زنجیر چرخ از این محور تردد نکنند و با رعایت جانب احتیاط از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام محورها و گردنه‌های استان با بارش برف و باران مواجه هستیم، گفت: هم اکنون تمام محورهای استان باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد اما با توجه به لغزندگی جاده ها از رانندگان انتظار می رود زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمعیت است. شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.