شناسهٔ خبر: 125698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملکان خبر داد؛

حفظ حریم راه‌های ملکان با رصد ۲۴ ساعته ساخت و سازها

رییس راهداری ملکان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملکان گفت: با رصد ۲۴ ساعته ساخت و سازها در حریم راه های شهرستان، اجازه دست درازی به حریم راه ها را نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ علیرضا ملارحیمی رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای ملکان  از صدور ۷۲ مورد اخطاریه به مالکان برای حفظ حریم راه ها در جریان ساخت و ساز افزود: چهار مورد از ساخت و سازهایی که منجر به تجاوز به حریم راه شده بود با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان تخریب شد و دو مورد دیگر هم نیاز به تخریب دارد که در صورت همکاری نیروی انتظامی، با تخریب ساخت و سازها، دست متجاوزان از حریم راه های عمومی قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پرونده حقوقی در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملکان تشکیل شده است تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران برای رفع نقاط حادثه خیز و ایرادات راه ها، این اداره در هیچ پرونده تصادفی مقصر شناخته نشده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملکان از صرفه جویی در منابع این اداره با استفاده بهینه از ماشین آلات خبرداد و افزود: بازسازی یک دستگاه لودر کوماتسو ۱۲۰، تعمیر کامل موتور بولدوزر کوماتسو ۸۵، سه مورد زیربندی، تعمیر و تعویض و خرید و تجهیز موتور برق انجام شده تا نیازی به خرید ماشین آلات جدید با هزینه های کلان نباشد.

ملارحیمی همچنین از اجرای ۱۳ پروژه روکش و ساخت با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان در شهرستان ملکان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ خبرداد و افزود: پنج مورد از این طرح ها به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفته است.