شناسهٔ خبر: 125706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کردستان:

۲۰ درصد توان نیروهای راهداری صرف بستن زنجیر چرخ می‌شود

کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادەای استان کردستان یکی از مشکلات راهداری را ، ناتوانی اغلب شهروندان در رانندگی در شرایط برفی و ناتوانی در بستن زنجیر چرخ عنوان کرد و گفت: ۲۰ درصد توان نیروهای راهداری صرف بستن زنجیرچرخ و جابەجایی ماشین آن‌ها در مسیرهای ترددی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تاکنون شاهد بارش متناوب برف و باران در سطح استان هستیم. وی عنوان کرد: همچنین شاهد مە گرفتگی و بارش برف شدید در گردنەها بودە و ادارە راهداری از اوایل روز سە‌شنبە تاکنون مشغول برف‌روبی و پاکسازی جادەها است. حسنی بیان کرد: بیشترین میزان بارش را در محورهای مریوان-سنندج، گردنە تیتور، سنندج-دیواندرە، گردنە ماموخ، دیواندرە_سقز شاهد هستیم. وی بیان کرد: همچنین در بخش زرینە بە دلیل بارش شدید برف، کندی و اختلال در تردد را از بعد از ظهر امروز شاهد هستیم.

حسنی در ادامە از ممنوعیت تردد کشندەها و تریلرها در محورهای اصلی استان خبر داد و گفت: در برخی از مسیرها همچون مسیر سنندج بە تبریز، سنندج بە بانە، سنندج بە مریوان نیز تردد اتوبوس‌ها ممنوع شدە است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادەای استان کردستان یادآور شد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود کە از تردد و مسافرت‌های غیرضروری بە دلیل نبود شرایط مناسب در جادەها بپرهیزند.

وی یکی از مشکلات راهداری در این شرایط را ناتوانی اغلب شهروندان در رانندگی در شرایط برفی و ناتوانی در بستن زنجیر چرخ عنوان کرد و افزود: ۲۰ درصد توان نیروهای راهداری صرف بستن زنجیرچرخ و جابەجایی ماشین آن‌ها در مسیرهای ترددی می‌شود.

حسنی اظهار کرد: تردد در همە محورها برقرار و هیچکدام از محورها دچار محدودیت حرکتی و ترددی نیستند، اما احتیاط و بستن زنجیر چرخ در محورها بسیار لازم و ضروری است. وی یادآور شد: باتوجە بە تناوب بارش‌ها از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود تا جایی کە امکان دارد از سفرهای غیرضروری در این روزها پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کردستان در ادامە آمادگی همە راهدارخانەهای سطح استان برای پذیرش مسافران در برف ماندە را اعلام کرد و گفت: از عصر امروز راهدارخانەها و تیم‌های هلال احمر میزبان مسافران در راە ماندە بودە است.

حسنی اضافە کرد: جدا از راهدارخانەها و کمک‌های هلال احمر، فرمانداری‌های هر شهرستان مساجد و اماکن عمومی را برای پذیرش مسافران آمادە کردەاند.

وی در پایان یادآور شد: همشهریان و هم استانی‌های عزیز قبل از سفر خود و زدن بە دل جادە از طریق سامانە ۱٤۱ از وضعیت کنونی و شرایط جوی و مسدودیت و ممنوعیت راەهای استان اطلاع پیدا کنند.