به گزارش ستاد خبری همایش بینالمللی فرصتهای سرمایهگذاری در حملونقل و مسکن و شهرسازی٬ علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به فرصت آفرینی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اولین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل و مسکن به ايلنا گفت: چیزی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر هم پروژه ریلی و راه آهنی در این همایش عرضه و معرفی خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه پروژه های ریلی در دولت یازدهم در اولویت قرار دارند، گفت: سرمایه گذارانی از کشورهای خارجی برای ورود به پروژه قطارهای سریع السیر اعلام آمادگی کرده اند و قرارداد ساخت راه آهن سریع السیر تهران- قم – اصفهان است هم با یک شرکت چینی قطعی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای اقتصاد و ترک تشریفات مناقصه، ارزش مبلغ به تفاهم رسیده برای اجرای این قرارداد ۱.۷ میلیارد یورو است.
نورزاد با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم، پروژه های راه آهن در اولویت قرار دارند، گفت: راه آهن اولویت پروژه های عمرانی دولت است و مهم ترین مشکل دولت تامین ریل بوده که تولید ریل ملی این مانع هم برداشته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود:طبق تفاهم نامه سه جانبه ای که بین وزارتخانه های وزارت راه و شهرسازی، صنعت،معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده؛ ذوب آهن اصفهان در زمستان ۹۴ اولین تولید و محوله ریل ملی را در اختیار پروژه های عمرانی می گذارد.
وی ادامه داد: تقریبا یک ماه و نیم پیش بازدیدی از کارخانه ذوب آهن داشتم و طبق قرارهای قبلی اولین محموله ریل ملی تحویل داده می شود.
نورزاد افزود: ذوب آهن اصفهان اعلام کرده است که سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل می تواند در اختیار پروژه های عمرانی قرار دهد و با تحویل این محموله ها و تولید ریل ملی، ۱۵۰۰کیلومتر را ریل گذاری می کنیم و این حجم از پروژه ریلی منوط بر تامین ریل آماده بهره برداری هستند.
به گزارش ستاد خبری همایش بینالمللی فرصتهای سرمایهگذاری در حملونقل و مسکن و شهرسازی، همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی شنبه و یک شنبه ۱۱-۱۲ مهرماه در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شود.
نظر شما