شناسهٔ خبر: 125713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

گردنه قسطین‌لار الموت در استان قزوین بازگشایی شد

گردنه قسطین لار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: گردنه قسطین‌لار الموت که براثر ریزش بهمن مسدود شده بود با همت و تلاش چندین ساعته راهداران این استان بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: این گردنه در مسیر قزوین به الموت از عصر دیروز به دنبال بارش برف و کولاک شدید و سقوط بهمن مسدود شد که بلافاصله با اعزام تیم‌های راهداری عملیات بازگشایی آن آغاز و پس از چندین ساعت تلاش بی وقفه راهداران در شرایط دشوار آب و هوایی، بامداد امروز به طور کامل بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: این گردنه از بامداد روز سه شنبه ۱۱ بهمن ابتدا با کولاک شدید و مه گرفتگی مواجه شده و از عصر دیروز نیز طی ۶مرتبه ریزش بهمن در آن اتفاق افتاد.

حق‌لطفی ادامه داد: در حال حاضر در هر دو گردنه قسطین‌لار و بهرام‌آباد الموت مشکلی برای تردد وجود ندارد و حرکت بدون زنجیر چرخ نیز در آنها امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از مردم خواست در شرایط بارش برف و باران از تردد غیر ضروری در جاده‌ها خودداری کنند و در صورت عزیمت نیز زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

حق‌لطفی افزود: مردم می توانند پیش از سفر وضعیت جوی و ترافیکی راه ها را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین جویا شوند.