شناسهٔ خبر: 125747 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۳ برابری طول شبکه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامی / برپایی میز خدمت در پایانه‌ها برای رسیدگی به مشکلات مسافران نوروزی

جاده ای در هفته ای که گذشت رشد ۳ برابری طول شبکه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامی و برپایی میز خدمت در پایانه‌ها برای رسیدگی به مشکلات مسافران نوروزی از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رشد ۳ برابری طول شبکه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامی 

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سالجاری خبر داد و گفت:‌ با افزایش طول شبکه حمل و نقل کشور از ۵۲ هزار کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به ۱۵۰هزار کیلومتر در حال حاضر، شاهد رشد سه برابری احداث انواع راه ها بعد از انقلاب اسلامی در کشور هستیم.

اطلاعیه سازمان راهداری در خصوص مدیریت و عملیات اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده 

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مدیریت و عملیات اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده اطلاعیه ای صادر کرد.

افتتاح پروژه‌های سازمان راهداری به ارزش ۲۰۶ هزار میلیارد ریال در دهه فجر 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری، پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ۱۳۰هزار و ۷۵۶/۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با ۲۰۶ هزار میلیارد ریال ارزش ریالی روز در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رشد ۲۱۹ درصدی آسفالت معابر روستایی استان خوزستان 

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه آسفالت معابر روستایی در استان خوزستان در یک سال نخست دولت سیزدهم از ۶۰ کیلومتر به بیش از  ۱۸۰ کیلومتر  رسیده است  که درمجموع با ۲۱۹ درصد رشد همراه بوده است.

۷ میلیون تن انواع کالا در بوشهر جابجا شد 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۷ میلیون تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل در استان جابجا شده است.

برپایی میز خدمت در پایانه‌ها برای رسیدگی به مشکلات مسافران نوروزی

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای پیش‌فروش بلیت‌ سفرهای نوروزی در دستور کار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.

نشست بررسی وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی استان‌ها و آمار تلفات جاده‌ای برگزار شد 

نشست بررسی وضعیت ایمنی راه‌های پنج استان تهران، مرکزی،ایلام، سمنان و خراسان جنوبی که نسبت به سال گذشته با افزایش تلفات جاده ای مواجه بوده اند، برگزار شد.