شناسهٔ خبر: 1258 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی برای فروش بلیت پروازهای چارتری مجوز نمی‌دهد

افزایش نظارت بر آژانس‌های هوایی مشهد/ برگرداندن مابه‌التفاوت نرخ بلیت در صورت گرانفروشی

فرودگاه مهرآباد- سوار شدن به هواپیما مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام بازرسان سازمان هواپیمایی به مشهد برای نظارت بر آژانس‌های هواپیمایی همزمان با آغاز بازگشت زائران امام رضا(ع) خبر داد.

مرتضی دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات نظارت بر آژانس‌های هوایی همزمان با آغاز برگشت زائران امام رضا (ع) از مشهد در پایان دهه کرامت گفت: تیم‌های بازرسی خود را به مشهد اعزام کردیم ضمن اینکه دفتر رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر مسافری از گرانفروشی بلیت هواپیما شکایت کند نیروهای بازرسی بلافاصله به آژانس مسافرتی مربوطه اعزام می‌شوند و بعد از رسیدگی در صورتی که گرانفروشی صورت گرفته باشد مابه التفاوت قیمت بلیت به مسافر برگردانده می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت بر آژانس‌های هواپیمایی مشهد در آستانه برگشت زائران امام رضا (ع) ادامه داد: با توجه به دهه کرامت و افزایش تقاضای سفر به مشهد بازرسان خود را به آن شهر اعزام کردیم و بازرسی‌ها در تهران نیز از دو هفته قبل آغاز شده است.

دهقان ادامه داد: به منظور تنظیم بازار با درخواست برخی ایرلاین‌ها پروازهای فوق العاده در نظر گرفته شد تا از بازار سیاه فروش بلیت هواپیما جلوگیری شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توقف فروش بلیت‌های چارتری در دستور کار قرار دارد یا خیر افزود: سازمان هواپیمایی با هماهنگی بخش‌های مختلف پیگیر ساماندهی بلیت‌های چارتری است؛ البته سازمان هواپیمایی برای فروش بلیت پروازهای چارتری مجوز نمی‌دهد بلکه مجوز سازمان تنها برای پروازهای برنامه‌ای است.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با تاکید بر اینکه بازرسی‌ها بر آژانس‌ها و موسسات هوانوردی به طور مداوم انجام می‌شود، گفت: در برخی از بازه‌های زمانی پرترافیک مانند ایام نوروز به دلیل اینکه ممکن است تقاضا بیش از عرضه باشد و احتمال گرانفروشی وجود دارد نظارت‌ها افزایش می‌یابد./

نظر شما