شناسهٔ خبر: 125833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف پایش تجاوز و تعدی به حریم عرصه های ملی:

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان همزمان با دهه فجر راه اندازی می شود

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پایش تجاوز و تعدی به حریم عرصه های ملی و دولتی و صدور مجوزهای مرتبط با زمین در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی روز پنجشنبه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل با بیان اینکه این سامانه هم اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد، گفت: تجاوز به عرصه های ملی و دولتی و تخلفات بصورت برداشت های هوایی توسط ماهواره های هوشمند در این سامانه ثبت و رصد و نسخه ای از آنها به مراجع نظارتی کشور و استان ارسال می شود.

به گفته وی، در این سامانه تمام لایه های اطلاعاتی مربوط به راهها و مجتمع های خدماتی رفاهی مرتبط با شرح وظایف اداره کل بارگذاری شده و پس از تعیین ادمین استانی تحت نظر مراجع نظارتی کشور، نام کاربری برای واحدهای شهرستانی اخذ شد.

مصدقی، مراجع اصلی صدور استعلام این سامانه را، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی، محیط زیست و امور اراضی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ورود به این سامانه از طریق آدرس Iraneland.ir با اخذ نام کاربری و رمز عبور میسر است، افزود: در مرحله آزمایشی این سامانه، دو مورد تخلف شناسایی و جهت رسیدگی به شهرستان ها ابلاغ شد.