شناسهٔ خبر: 125949 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان اعلام کرد؛

افتتاح ۶۱ پروژه راهداری جنوب سیستان و بلوچستان در دهه فجر

جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ۶۱ پروژه راهداری و راه روستایی با اعتبار ۴۳۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر،جلال الدین قادری ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر با تشریح برنامه های این ایام بر تبیین و معرفی دستاورد ها و اقدامات امیدآفرین نظام و خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم تاکید کرد.

وی از بهره برداری ۶۱ پروژه راهداری در جنوب استان طی ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: روکش آسفالت ۱۴۳ کیلومتر محور شریانی با اعتبار ۷۵۵ میلیارد ریال،احداث ۶ دستگاه ابنیه فنی راه های اصلی و شریانی با اعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال،اجرای یک کیلومتر حفاظ بتنی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که توسط این اداره کل در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: همچنین احداث پل گزشاهان در محور دلگان_زهکلوت با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاحی در ایام دهه فجر است.

قادری با تاکید بر اینکه این پروژه ها با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی(سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ) و منابع استانی طی ایام دهه مبارک فجر در محور های مواصلاتی جنوب استان افتتاح می شود،عنوان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها روستا های جنوب استان از نعمت آسفالت برخوردار خواهند شد و ۶ نقطه حادثه خیز در جنوب استان نیز ایمن سازی می شود.

وی با اشاره به اهمیت راه های روستایی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه هر منطقه ادامه داد:بهسازی و روکش آسفالت ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۱۵۴۰میلیارد ریال در این ایام بهره برداری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان یادآور شد: همچنین بازسازی ۵۵ دستگاه ابنیه فنی و پل با اعتبار ۸۹ میلیارد ریال،بهسازی سه باب راهدارخانه با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال و تعمیر و بازسازی ۱۸ دستگاه ماشین آلات سنگین با اعتبار ۹۱ میلیارد ریال از اقدامات این اداره کل در ایام مبارک دهه فجر است.