شناسهٔ خبر: 125988 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی سازمان بنادر در بازدید از بندر امام(ره) خبر داد؛

سفارش ساخت چند فروند شناور خدماتی برای پهلوگیری ایمن کشتی‌ها

مجید علی‌نازی عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از رعایت کلیه الزامات کنوانسیونی و ایجاد تسهیلات منحصر به فرد دریافت و پالایش مواد زائد کشتی‌ها ابراز خرسندی کرد و وجود چنین ساز و کاری در سطح کشور را خدمت مؤثری در راستای ارائه خدمات به ویژه به کشتی‌های حامل کالاهای نفتی و تانکر برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید علی‌نازی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درحاشیه بازدید از فعالیت ها و دستاوردهای حوزه دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، با اشاره به کیفیت مطلوب خدمات‌رسانی به کشتی‌ها بر اساس الزامات کنوانسیون مارپل اظهارداشت: اجرای استانداردها و الزامات کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی این بندر استراتژیک، یک دستاورد موفق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ۴۵ درصد شناورهای ورودی به این بندر تانکرهای سوخت و شناورهای حامل کالاهای خطرناک و نفتی هستند، تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های به‌روز برای ارتقاء شاخص‌های ایمنی ویژه مجتمع بندری امام خمینی(ره) در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است. 

علی‌نازی با بیان اینکه برنامه نوسازی ناوگان دریایی بندر امام (ره) مطابق برنامه‌ریزی‌های سازمان بنادر در حال انجام است، گفت: یک فروند لایروب به ناوگان این بندر افزوده شده و سفارش ساخت چند فروند شناور خدماتی نیز جهت پهلوگیری ایمن کشتی‌ها به مجتمع بندری امام خمینی(ره) با استفاده از توان داخلی در دستور کار قرار دارد که در سال های آتی به این مجتمع بندری اختصاص خواهد یافت.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: کاهش زمان انتظار و همچنین ایمن‌سازی ورود و خروج شناورها از اهداف اصلی در راستای بهبود زیرساخت‌های بندری و نوسازی ناوگان این بندر محسوب می‌شود. 

معاون امور دریایی سازمان بنادر یادآورشد: اقدامات زیربنایی و زیرساختی صورت گرفته در بندر امام خمینی(ره) طی ادوار گذشته تاکنون مطلوب ارزیابی می‌شود و همین موضوع زمینه لازم را برای ارتقاء استانداردهای بین المللی این بندر مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی بیش از پیش فراهم کرده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای تسریع و تسهیل اقدامات جهت توسعه این زیرساخت‌ها به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر استراتژیک کشور، توجه ویژه‌ای دارد.