شناسهٔ خبر: 126035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

پروژه تکمیل باند دوم محور قدیم تهران- قم به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید

محبت خواه پروژه تکمیل باند دوم جاده قدیم تهران – قم به طول ۲۷ کیلومتر از پروژه های تفویضی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این مطلب که پروژه کمربندی باند دوم جاده قدیم قم حدفاصل تقاطع حسن آباد تا گردنه نعلبندان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده و با سرعت در حال اجرا است , گفت: طول کل این طرح ۵۰ کیلومتر بوده است که در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر از آن اجرایی شده و هم اکنون عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر باقیمانده طرح در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به غیر از لایه نهایی توپکا تاکنون عملیات اجرایی حدود ۱۶ کیلومتر از مسیر تا دولایه آسفالت بیندر و توپکا به ضخامت ۱۱ سانتیمتر و لایه RCC توسط پیمانکار انجام شده است.

محبت خواه افزود: میزان قیر جذب شده در این پروژه ۲۳۰۰ تن بوده و برای اتمام کل طرح ۲ هزار تن دیگر قیر نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نیاز اعتباری این پروژه که بار ترانزیتی بزرگی از استان تهران در جنوب و جنوب شرق را حل و فصل می کند,  ۴۰۰ میلیارد تومان است اما هدف گذاری این اداره کل برای هفته دولت سال ۱۴۰۲ افتتاح ۲۱ کیلومتر از مسیر است که برای رسیدن به این هدف تخصیص ۱۰۰۰ تن قیر ضروری بوده  و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم.