شناسهٔ خبر: 126058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماهه سال جاری؛

مازندران دومین استان پر تردد در سطح کشور شد

مازندران رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: برابر آمار به دست آمده طی۱۰ ماه سال جاری بیش از ۵۷۱ میلیون و ۹۳۸ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه درسطح محورهای این استان به ثبت رسید که حدود ۷.۵ درصد از ترددکل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ مازندران در رتبه دومین استان پرتردد کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن هاشمی، رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت : طی دی ماه سال جاری استان مازندران با بیش از ۵۱ میلیون و ۴۹۶هزار تردد دومین استان پر تردد کشور بعد از استان تهران قرار گرفته است که سهم بیش از ۷ درصدی از تردد کل کشور را داشته است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود: بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه طی دی ماه سال جاری دراستان مازندران،نشان می دهد پرتردد ترین ساعت روز معمولا بین ساعات۱۶ الی ۱۷ اتفاق می افتد و ساعت ۱۶ الی ۱۷ میانگین تردد ساعتی حدود ۱۲۲هزار وسیله نقلیه دارای فراوانی بیشتری دربین ساعات پرتردد مهر ماه سال جاری بوده است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی درطی این مدت حدود  ۱۱۰ هزار تردد بوده، نتیجه می شود درطی ساعت اوج میزان تردد درحدود ۵۰ درصد بیشتر از میانگین تردد ساعتی در آن ماه بوده است.

وی در خاتمه گفت: طی ۱۰ماه سال جاری میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در این استان بیش از۴۲میلیون و ۹۵۴هزار تردد بوده است که این عدد نشان دهنده سهمی بیش از ۷.۵ درصدی وسایل نقلیه سنگین ازتردد کل وسایل نقلیه بوده و در همین مدت زمانی از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از۵۰میلیون و۶۴۶هزار تردد انجام شده که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته،در حدود ۳۰درصد افزایش داشته است.