شناسهٔ خبر: 126075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری افزون بر ۲۱۵ میلیارد ریال انجام شد؛

بهره‌برداری همزمان از دو طرح بهسازی و روکش آسفالت و روشنایی طولی در محور تفرش - سه راهی شهراب

دهه فجر تفرش 1401 استان مرکزی همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، دو طرح احداث روشنایی طولی و بهسازی و روکش آسفالت محور «تفرش - سه راهی شهراب» با صرف اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال توسط استاندار مرکزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر دو طرح احداث روشنایی طولی و بهسازی و روکش آسفالت محور تفرش - سه راهی شهراب بصورت همزمان با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

استاندار مرکزی در سفر خود به شهرستان تفرش، در بدو ورود به این شهرستان پس از دیدار با خانواده شهید والامقام محمد حسن میرزائی و حضور در گلزار شهدای روستای شهراب طرح‌های احداث روشنایی طولی و بهسازی و روکش آسفالت محور سه راهی شهراب به تفرش را افتتاح کرد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این مراسم ضمن اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در زمینه تأمین اعتبار لازم، امسال در اقدامی جهادی عملیات بهسازی رویه آسفالتی شامل اجرای ۱۰ کیلومتر ماسه آسفالت و اجرای چهار کیلومتر روکش آسفالت با استفاده از فناوری های نوین در نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها تحت عنوان روکش آسفالت اسلاری سیل در محور تفرش - سه راهی شهراب انجام شد.

وی افزود: برای ارتقاء رویه آسفالتی این محور بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جهانی ادامه داد: همسو با ارتقای رویه آسفالتی محور تفرش - سه راهی شهراب عملیات ایمن سازی این محور هم شروع شد که طی این اقدام در فاز نخست دو کیلومتر روشنایی طولی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در محدوده گردنه نقره کمر احداث شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به کوهستانی بودن و مه گیر بودن این مسیر و وقوع کولاک های شدید در فصل زمستان، در نظر داریم طول این مسیر را از نعمت روشنایی طولی برخوردار سازیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادرآور شد: علاوه بر اقدامات اشاره شده، کارهای ارزشمندی برای ارتقاء ایمنی نیز در این محور توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش انجام شده است که از آن جمله می توان به: شانه سازی، رفع افتادگی شانه خاکی، اجرای شیب شیروانی، احداث پارکینگ خاکی، خط کشی طول مسیر، نصب و تکمیل تابلوهای ایمنی، تعمیر و نصب گاردریل، احداث روشنایی نقطه‌ای در محدوده سه راهی و رفع نقاط پرتگاهی اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم این اقدامات، در سال آینده نیز تحول قابل توجهی در راه‌های شهرستان تفرش ایجاد خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پروژه احداث روشنایی طولی در محور تفرش-سلفچگان و ارتقاء ایمنی و رویه آسفالتی در محور تفرش - خرازان اشاره کرد.

بهره‌برداری همزمان از دو طرح بهسازی و روکش آسفالت و روشنایی طولی در محور تفرش - سه راهی شهراب