شناسهٔ خبر: 12611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۵۵ هزار متر از اراضی دولتی در گيلان

رفع تصرف مدیر املاک وحقوقی راه و شهرسازی گيلان از رفع تصرف ۵۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی در گيلان و بازگردانده شدن آن به بيت المال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان رسول حسین‌پور با اعلام اين مطلب گفت: باتلاش کارشناسان و مشاوران حقوقی این اداره‌کل در محاکم قضایی و دفاع از حقوق دولت و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با پدیده زمین‌خواری، ۵۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی در گیلان در ۶ ماه اول سال جاری از تصرف متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

 وی افزود: این زمین‌ها بیشتر در شهرهای چاف، چمخاله لنگرود و آستارا واقع بوده که به دلیل منتهی شدن به تالاب و سواحل دریای خزر، سودجويان اقدام به قطعه‌بندي و ديواركشي آن کردند که با پیگیری‌های به عمل آمده و پس از حصول رأی نهایی با هماهنگی نیروی انتظامی و با حضور نماینده شعبه اجرای احکام اراضی تحت تصرف افراد سودجو ،خلع ید شد. در شهرهای رشت، صومعه‌سرا و چابکسر نیز ۶۰۰ مترمربع با توافق طرفین رفع تصرف شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری پرونده تصرف غیرقانونی تعدادی از متصرفین در زمین‌های دولتی و ملی در گیلان برای صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است که پس از صدور رای، در کمترین زمان ممکن نسبت به خلع ید و رفع تصرف اراضی اقدام خواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت قوانین معاملاتی اضافه کرد: متعاملین باید قبل از هرگونه عقد قراردادی درخصوص خرید و فروش این اراضی از ادارات و سازمان‌های مربوطه اطلاع حاصل کرده و اصالت مالکیت اراضی و املاک به وسیله اداره ثبت و دفاتر اسناد رسمی و شهرداری‌ها مورد استعلام قرار گیرد./

نظر شما