شناسهٔ خبر: 126136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری دو قطعه از پروژه دو بانده سازی محور سرایان- دوست آباد

باند دوم سرایان در خراسان جنوبی طی مراسمی باحضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار شهرستان سرایان ، امام جمعه و تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی، آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری دو قطعه از پروژه دو بانده سازی محور سرایان- دوست آباد به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری دو قطعه از پروژه دو بانده سازی محور سرایان- دوست آباد که صبح امروز برگزار شد، بیان کرد: درحال حاضر ۵۳۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان با حجم قرارداد ۳ هزار میلیارد تومان و متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجراست که با اعتبارات بعد از سفر ریاست محترم جمهوری ۴۰ کیلومتر آسفالت شده و بالغ بر ۸۰ کیلومتر نیز تا مرحله آسفالت پیشرفت دارد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال حدود ۲۵ کیلومتر دیگر را زیربار عبور ببریم که در مجموع درسال ۱۴۰۱ حدود ۷۵  کیلومترباند دوم تکمیل خواهد شد.

داعی افزود: محور فردوس آیسک سرایان سه راهی روم دو کریدور اصلی کشور را به هم اتصال می دهد. طول محور از فردوس تا سه راهی روم ۱۲۴ کیلومتر است که دوقطعه شامل ۱۸ کیلومتر از سرایان به آیسک و ۱۸ کیلومتر از آفریز و۷ کیلومتر هم امروز بصورت رسمی زیربار عبور می رود که مجموعا ۴۳ کیلومتر باند دوم دراین محور تکمیل شده و علاوه براین ۷۷ کیلومتر از محور تعیین تکلیف شده و مطالعات حدود ۴۷ کیلومتر دیگر انجام شده است.

شایان ذکر است در ادامه مراسم با دستور قناعت استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی باند دوم محور سرایان دوست آباد به طول ۱۴ کیلومتر با مبلغ قرارداد ۲ هزار میلیارد ریال ومدت قرارداد ۲۴ ماه و ۱۸ دستگاه ابنیه با پیمانکاری توسط شرکت توس رادیه آغاز شد.

همچنین ۷ کیلومتر باند دوم این محور که روزگذشته با همکاری پلیس راه و راهداری و حمل ونقل جاده ای بصورت آزمایشی بازگشایی شده بود با دستور استاندار خراسان‌جنوبی بصورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.