شناسهٔ خبر: 126140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال صورت گرفت؛

مراجعه بیش از 3 هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی ایلام

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام از انجام 3هزار و 457معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان ایلام از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 457 کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی و برچسب معاینه فنی صادر شده است .

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 9 درصدی داشته،گفت:مراکز معاینه فنی به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا به صورت مکانیزه کنترل فنی خودروهای سنگین  را انجام می‌دهند تا در صورت نبود نقص فنی گواهی معاینه فنی برای آن خودرو صادر شود.

چشمه خاور با بیان اینکه ۲ مرکز معاینه فنی در حوزه تحت پوشش این اداره کل فعالیت دارند،گفت:‌ در شهرستان چوار یک مرکز و در جنوب استان نیز یک مرکز در شهرستان آبدانان جهت رفاه حال رانندگان و جلوگیری از ورود ناوگان حوزه جنوب به مرکز استان(در جهت کاهش تصادفات و ارائه خدمت به کاربران جاده ای) جهت معاینه فنی خودروها در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، نظارت بر مراکز معاینه فنی را به صورت دوره‌ای خواند و خاطرنشان کرد:‌ نظارت بر این مراکز توسط کارگروه نظارت بر معاینه فنی استان شامل ادارات محیط زیست، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و همه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه است.