شناسهٔ خبر: 126179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر انجام شد؛

آیین بهره برداری از عملیات بهسازی و احداث باند دوم محور لامرد - اشکنان

بهره برداری از محور لامرد - اشکنان همزمان با دهه مبارک فجریین آیین بهره برداری از عملیات بهسازی و احداث باند دوم محور لامرد - اشکنان به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستـان) همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور رضایی کوچی ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  ، موسوی نماینده مردم شهرستان لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، یعقوبی مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازی، سیاهپور مدیرکل نگهداری رویه و ابنیه فنی سازمان راهداری، شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان، حجت الاسلام والمسلمین آزاد امام جمعه شهرستان لامرد، کرامت فر فرماندار شهرستان لامرد، حجت الاسلام صفری امام جمعه بخش اشکنان و دیگر مسئولان، آیین بهره برداری از عملیات بهسازی و احداث باند دوم محور لامرد - اشکنان به طول ۱۲ کیلومتر برگزار شد.

شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در آیین بهره برداری از این محور اظهار داشت : از سال ٩٦ عملیات اجرایی ١٢ کیلومتر از محور لامرد - اشکنان شروع شده بود که به دلیلل عدم تزریق اعتبارات، نیمه کاره رها و با سرعت اندکی در حال انجام بود که خوشبختانه در دو سال اخیر با حمایت دولت و مساعدت نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر  و پیگیری های مجموعه اداره کل راه و شهرسازی لارستان این مهم به سر انجام رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان ادامه داد : محور لامرد - اشکنان به جهت مسیر ارتباطی اتصال به استان هرمزگان، بندرآفتاب، بندرلنگه، بستک و ... نیز وجود صنایع انرژی بر و ...، موجب شده تراکم ترافیک در این محور افزایش یافته و به همین دلیل بهسازی و احداث باند دوم این محور ضروری بود.

وی افزود : در این محور اعتباری بالغ بر ١٠٠٠ میلیارد ریال هزینه شده که اگر این مسیر با اعتبار بروز شده برآورد شود مبلغی بالغ بر ٢٠٠٠ هزار میلیارد نیاز دارد.

شبانی با اشاره به اینکه: ٤ کیلومتر از باند قدیم محور بریو تا اشکنان نیز نیاز به بهسازی دارد، تصریح کرد : بودجه و هماهنگی های لازم جهت تکمیل این مسیر ارتباطی  پیش بینی شده و بزودی پس از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی گفت : عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور اهل - کمشک به طول ١٢ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ٨٥٠ میلیارد ریال، پیمانکار آن مشخص شده و  بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اذعان داشت : همچنین مجوز مناقصه جهت شروع عملیات اجرایی ۳ کیلومتر از باند دوم محور اهل – اشکنان اخذ شده که ان شا الله با مشارکت شهرداری های اهل و اشکنان فرآیند پیمان سپاری آن بزودی انجام می شود.

در ادامه بازدید از عملیات پل سازی پل های آسیب دیده از سیل و افزایش دهانه پل های محور لامرد اشکنان – بیرم، قطعه دوم محور لامرد - خنج  ، محور چاهورز – احشام، تونل شهید باقری لامرد، محور لامرد – مهر – اخند و … از جمله برنامه هایی بود که در این سفر به صورت میدانی توسط مسئولان مورد بررسی و بازدید قرار گرفتو دستاردهای مطلوبی جهت توسعه راههای ارتباطی شهرستان لامرد و مهر در این سفر صورت گرفت.

در پایان مدیرکل راه  و شهرسازی لارستان از زحمات تمامی متولیان و دست اندرکاران تشکر و قدردانی کرد.