شناسهٔ خبر: 126181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر؛

عملیات ساخت ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مرودشت آغاز شد

آغاز عملیات ساخت سه هزار و 800 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مرودشت مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در ششمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از مجموعه طرح نهضت ملی مسکن این استان در مرودشت آغاز شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس در حاشیه آغاز اجرای این پروژه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون در شهر مرودشت حدود ۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر (با توجه به سبز بودن فرم جیم) واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شده اند که باید برای آنها مسکن ساخته شود.

وی ادامه داد: با توجه به موانع و مشکلاتی که در بحث تامین زمین در شهر مرودشت پیش رو داشتیم، با همت فرماندار و مدیر راه و شهرسازی این شهرستان، در خصوص یک قطعه زمین ۵۵ هکتاری با مالکین بخش خصوصی به توافق رسیدیم که امروز کلنگ احداث سه هزار و ۸۰۰ واحد آن به زمین زده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری شهرداری مرودشت روند صدور پروانه ساختمانی برای اجرای هرچه سریعتر این واحدها شتاب گیرد.

طالبان اضافه کرد: علاوه بر ۵۵ هکتار زمین مذکور، در رابطه با ۱۰۰ هکتار زمین دیگر نیز طی یکی دو هفته اخیر با مالکین به توافق رسیدیم که این میزان زمین نیز برای ساخت هفت تا هشت هزار واحد مسکونی مناسب است که هم اینک در مراحل طی روند قانونی و تهیه طرح های تفکیکی آن هستیم و پیش بینی می شود که ظرف ۲ ماه آتی این زمین نیز به نقطه ای برسد که بتوان کلنگ احداث بخش دیگری از واحدهای مسکونی را به زمین زد.

وی گفت: در مجموع، این ۲ زمین حدود ۷۰ درصد متقاضیان مسکن در شهر مرودشت را پوشش خواهد داد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: برای تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای سایر واحدهای مسکونی نیز با مالکین دیگری در حال رایزنی و گفت و گو هستیم.