شناسهٔ خبر: 126186 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد؛

انتشار به‌ هنگام و صحیح اطلاعات درخواستی شهروندان از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

حمیدیان جلسه بررسی عملکرد یک‌ساله گزارش سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد و رئیس مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی به انتشار به‌هنگام و صحیح اطلاعات درخواستی شهروندان از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه بررسی عملکرد یک‌ساله سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، با حضور فاطمه سادات حمیدیان رئیس مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، معاونین، مدیران کل و نمایندگان پاسخگو در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شرکت‌ها و ­سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

در این جلسه  حمیدیان  ضمن بررسی عملکرد و تبیین اهداف این سامانه بر اهمیت پیگیری درخواست‌ها،‌ خواسته‌ها، مطالبات شهروندان و تعیین و تکلیف درخواست‌های تعلیق‌شده در سیستم تأکید کرد.

وی از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خواست که اطلاعات مورد نیاز را بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بر روی سامانه قرار دهند.

 رئیس مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: ارتقاء رتبه وزارت راه و شهرسازی و کلیه زیر مجموعه‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ضروری است.

گفتنی‌است دیگر موضوع حائز اهمیت آن است که در یک‌سال اخیر موضوع شفافیت اطلاعات از حساسیت بالایی برخوردار بوده است و رتبه وزارت راه و شهرسازی از ردیف سیزدهم به نهم ارتقاء یافته است.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد که پنج شرکت یا سازمان برتر و پیشرو در شفافیت و انتشار آزاد اطلاعات به وزیر راه و شهرسازی معرفی شوند.